zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Optimalizace distribuce s využitím KD

22.01.2010
Doprava
Optimalizace distribuce s využitím KD

Společnost Cembrit vyrábí v ČR vláknocementovou střešní krytinu, která se následně vyváží do celé Evropy. Ročně se jedná o zajištění přepravy výrobků v objemu přes sto tisíc tun. Mezi hlavní destinace patří i severské země, zejména pak Dánsko. "V roce 2008 jsme optimalizovali logistický model celé skupiny Cembrit v Evropě. Snažíme se nyní dodávat méně výrobků do meziskladů a crossdocků a více přímo na objednávku zákazníkům. V Dánsku dnes dodáváme již kolem 40 % výrobků přímo koncovým zákazníkům, zbytek distribuujeme přes crossdock v Alborgu. Pro rok 2010 bychom ale rádi distribuovali přes polovinu dodávek napřímo," říká Ing. Roman Černík, manažer logistiky a expedice, a dodává: "Hlavní dodávky materiálu do výroby řešíme po železnici. Oba naše výrobní závody v České republice disponují kapacitní vlečkou. Pro distribuci jsme ale hledali flexibilnejší řešní, které jsme nakonec nalezli v kombinovaných přepravách. Ty nám poskytují kapacitu železnice a flexibilitu kamio nu. Navíc u velkých dodávek využíváme možnosti nákladu až 28 tun na kamion, což dále zefektivňuje náš distribuční model."

Kombinované přepravy vyzkoušela firma poprvé v roce 2008 na trase z Berouna do Dánska, později i na trase ze Šumperka do Dánska a pro rok 2010 hodlá systém rozšířit i ke koncovému zákazníkovi v Německu. "Vedle výhod v logistickém distribučním modelu jsme dosáhli i úspor v oblasti životního prostředí. Naše společnost velmi kontroluje dopady naší činnosti na životní prostředí. I proto jsme se v rámci auditu ISO 14001 zavázali k hledání ekologičtějších řešení našich jednotlivých aktivit. V režimu kombinované dopravy a při ekvivalentu jedné tuny nákladu nyní snížíme emise CO2 u přepravy Beroun - Alborg ze 72 kg na 37 kg, tedy o 49 %," informuje Ing. Černík.

Cembrit si jako partnera pro kombinované dopravy vybral nadnárodní společnost Hangartner, která pro přepravy střešní krytiny využívá vlastní intermodální jednotky a terminály Lovosice, Hamburk a Taulov v Dánsku.

AUTOR: Alexandr Vít
AUTOR: Branch Manager
Hangartner Danmark A/S, org. sl.

Zdroj: Logistika

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
MŽP ČR
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí