zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Vito bez emisí

11.04.2010
Ekologická auta
Vito bez emisí

Při příležitosti konání neformálního setkání ministrů průmyslu ve španělském San Sebastianu představil Mercedes-Benz prototyp užitkového vozu Mercedes-Benz Vito s elektromotorem zásobeným energií z akumulátoru.

Vito je prvním dodávkovým vozem na světě, který bude elektropohonem vybaven přímo z výroby. Představené Vito je výsledkem úsilí automobilky Daimler AG v oblasti vývoje a výzkumu, které se soustřeďuje na tři směry: optimalizaci spalovacích motorů, zvýšení účinnosti díky hybridizaci šité na míru a provoz vozidel s akumulátorem a palivovým článkem bez emisí.

Sériová produkce již letos

V průběhu roku 2010 bude dvaceti zákazníkům předáno více než 100 ekologických vozů Mercedes-Benz Vito. Jde v prvé řadě o provozovatele flotil a veřejné instituce, které chtějí realizovat svou přepravu v ekologicky citlivých zónách bez hluku, emisí a produkce CO2. Přednostní je zaměření přepravy na krátké vzdálenosti s mnoha zastávkami v oblasti městských center. Dalších 2000 vozidel by mělo být dodáno v průběhu dalšího kroku.

Elektrovýbava

Koncepce pohonu je vytvořena čistě pro elektrickou provoz a vzdává se hnacího ústrojí dimenzovaného pro spalovací motory.

Energii vozidlu dodává lithium-iontový akumulátor s pracovním napětím 400 V, proudem 16 A a s užitečnou kapacitou 32 kWh. Tato energetická zásoba slibuje dojezd vozidla Vito v průměru na vzdálenost 130 km. Při přiměřeném způsobu jízdy však může být dojezd i podstatně delší. Elektromotor dosahuje špičkového výkonu 90 kW. Elektrické omezení maximální rychlosti na 80 km/h je dimenzováno pro přepravy ve městě a v příměstském pásmu.

Srovnatelné parametry

V oblasti bezpečnostní výbavy si elektrické Vito nezadá s klasickou verzí. Sériově disponuje systémem ESP, který zahrnuje funkce ABS a ASR. Také počet a druh airbagů odpovídá dnešnímu rozsahu dodávek. Vozidla se podrobí běžným nárazovým testům pro zajištění pasivní bezpečnosti. Stejně tak ve směru užitečného zatížení či přepravního objemu se elektrická verze vyrovná běžné verzi. Užitečná zátěž tedy přesahuje 900 kg.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
MŽP ČR
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Praha
SW CASEC
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Mladá Boleslav
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí