Pátek, 26. dubna 2024

I u nás má smysl prosazovat ekologii v in-store reklamě

I u nás má smysl prosazovat ekologii v in-store reklamě

Při pohledu na letošní březnové exponáty POPAI Awards v Paříži, největší in-store marketingové evropské soutěže v Evropě, není možné si nevšimnout výrazného a opravdově mezinárodního trendu zapojování ekologických přístupů do POP projektů. Tento fenomén již delší dobu sleduji v komunikacích tradičních POPAI evropských kanceláří v Anglii, Itálii a Francii a přemýšlím, zda je to zase jen jedna z bublin, co rychle splaskne, nebo již opravdu seriózní jev, respektovaný na straně dodavatelů i zadavatelů. Právě pařížská událost definitivně potvrzuje, že je s tímto fenoménem třeba seriózně počítat - daří se mu přežívat již dostatek času na dostatečné části kontinentu a překračuje tak stín "splasklé bubliny". Je na místě si také položit otázku "co se děje na našem trhu?" Bohužel i přes mé aktivní očekávání, návštěvy oborových veletrhů a výstav, workshopů a konferencí musím konstatovat, že jsem zde výraznější náznaky poptávky, nebo nabídky ekologických pří stupů vůbec nezaznamenal.

Snad jen pár osvícených zadavatelů potichu žádá po svých dodavatelích vyloučení některých specifických, vyloženě "nezdravých" materiálů (jako například PVC) z jím dodávané produkce. A ti stejně osvícení zadavatelé také tu a tam zkoumají, zda jejich dodavatelé fungují v souladu se systémy environmentálního managementu a splňují certifikát ISO 14001. Většinou jsou to navíc zadavatelé globálního typu, a tak jsou pravděpodobně k podobným, k planetě Zemi šetrným opatřením, stimulováni globálními centrálami. Více výraznějších příznaků místního pronikání eko-trendů do in-store reklamy nedokáži identifikovat. Viditelné respektování tohoto trendu a lokální ekologická zodpovědnost k nám tedy evidentně ve větší míře dosud nedorazily. A vyšší cena ekologických řešení asi není hlavní překážkou. To by se zadavatelé alespoň ptali... A tak si kladu poslední otázku. Kdo tedy u nás bude rychlejší? Zadavatelé s ekologickou poptávkou, nebo dodavatelé s proaktivními n abídkami "zelených" POP řešení? Když se již evidentně jedná o trend, přál bych si, aby skutečností byla ta druhá možnost... A my jako asociace přiložíme ruku k dílu!

AUTOR: Daniel Jesenský

Zdroj:Marketing & Media
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů