zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Více než ekologický přístup (eco superior)

20.01.2011
Obecné
Více než ekologický přístup (eco superior)

I v roce 2011 bude jedním z hlavních cílů vlád, spotřebitelů i obchodních společností (recese - nerecese) dosažení trvale udržitelných společností a ekonomik. V souvislosti se "zelenou spotřebou" očekávejte vzestup více než ekologických produktů, tedy takových, které nejsou jen přátelské k životnímu prostředí, ale přímo dokonale působí proti znečištění jakýmkoli možným způsobem. Máme na mysli kombinaci dokonalé ekologické funkčnosti, dokonalého designu a nebo vynikajících úspor.

Proč je tento více než ekologický přístup tak potřebný? Počet spotřebitelů, kteří aktivně vyhledávají "zelené" produkty, dosahuje určité stagnace, jelikož spotřebitelé ze středního proudu začínají pochybovat o hodnotě a účinnosti ekologického přístupu.

> Zatímco 40 % spotřebitelů tvrdí, že chce nakupovat ekologické produkty, pouze 4 % tak skutečně učiní, mají-li možnost volby. (Zdroj: Journal of Marketing, září 2010)

> 58 % globálních spotřebitelů je toho názoru, že jsou ekologické produkty příliš nákladné a 33 % globálních spotřebitelů si myslí, že produkty přátelské k životnímu prostředí nefungují dobře. (Zdroj: GfK Roper, září 2010)

Očekávejte, že se v roce 2011 řada předních značek odkloní od marketingu založeného čistě na trvalé udržitelnosti a ekologičnosti (který oslovuje menšinové skupiny spotřebitelů) a zaměří se přímo na jádro tradičních alternativ, zdůrazňujíc dokonalou kvalitu a design, dlouhou životnost a/nebo nižší provozní výdaje produktů způsobem, který bude poutavý i pro největší ekoskeptiky, sebestředné či finančně omezené spotřebitele.

Nějaké příklady ecosuperior produktů? Co kupříkladu Ovopur, vynikajícím způsobem navržené a ekologické zařízení na čištění vody, Stealth Toilet - tedy záchod se splachovacím systémem, který spotřebuje pouhé tři litry vody na jedno spláchnutí a ušetří tak průměrné rodině asi 75 tis. litrů vody za rok, Renault DeZir, "zeleně" navržené super-auto, které dosahuje zrychlení z 0 na 60 během pěti sekund, nebo 12wattová žárovka S značky Philips atd.?

ZDROJ: REGAL

Kráceno

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
7
8. 2017
7-11.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí