Čtvrtek, 25. dubna 2024

Krátce - různé

Krátce - různé

Japonská automobilka Toyota Motor po celém světě prodala přes tři miliony hybridních vozů. Oznámila to dnes firma. Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot. Jsou však dražší než srovnatelné modely s klasickým pohonem.
Na prodeji se téměř třemi čtvrtinami podílel model Prius, který vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh. V samotném loňském roce prodala Toyota celkem 7,53 milionu vozů, z toho 690.000 hybridních.
Toyota je v prodeji hybridních automobilů jasnou jedničkou. Například domácí konkurent Honda Motor zatím po celém světě prodal pouze okolo 610.000 hybridních vozů, napsala agentura AP.
Prius byl loni nejprodávanějším automobilem na japonském trhu. V lednu však o své prvenství přišel, protože poptávku negativně ovlivnilo ukončení vládních dotací na ekologické automobily.

Furtive-eGT, první francouzské luxusní auto výhradně na elektrický pohon, bylo vytvořeno Lucem Marchettim, zakladatelem a předsedou představenstva Exagon Engineering. Auto kombinuje vysoký výkon se šetrností vůči životnímu prostředí a zároveň splňuje očekávání zákazníků na styl a pohodlí. K jeho návrhu byla použita softwarová řešení NXTM a Teamcenter Siemens PLM Software. "Vzhled i výkon Furtive e-GT jsou velice atraktivní," řekl k tomu Marchetti. "Toto auto etabluje Francii na rychle rostoucím trhu elektrických vozů. Já osobně jsem automobilovým nadšencem a mou ambicí při založení Exagon Engineering bylo vytvořit elektrické auto luxusní třídy, které bude splňovat stejné standardy jako vůz poháněný plynem. Pomocí partnerství se Siemens PLM Software jsem byl schopen vytvořit skutečně mistrovské dílo."

Z počítačových periferií skončí v elektronickém šrotu nejdříve klávesnice. Proto je zde zajímavá náhrada plastu fosilního původu bioplastem. Pro novou ekologickou klávesnici KBPC PX ECO, prodávanou jako Green IT, zvolil Fujitsu jako první kompostovatelný bioplast z obnovitelného přírodního materiálu.

Mediální agentura Attention!Media ve spolupráci s Media Service a Big Media připravila unikátní outdoorovou kampaň - billboard čistící vzduch. U pražské magistrály, zatížené extrémně hustým provozem, umístila pro klienta Nano Energies bigboard, který čistí vzduch. Reklamní plocha je natřená speciálním nanonátěrem, jenž zbavuje okolní vzduch zplodin a s pomocí slunečního záření je mění na vodu a CO2. Dominantním vizuálem billboardu je logo Nano Energies, doplněné o headline "Tato reklama čistí vzduch. Naše energie ho neznečišťuje". Společnost Nano Energies se specializuje na obchod s elektřinou vyrobenou z obnovitelných zdrojů, především ze slunce.

Produkt společnosti Exupery pod názvem Easy-Bin se stal "oficiálním" odpadkovým košem výstavy Bydlení 2011 v rámci veletrhu Pragointerier - New Design, který proběhl ve dnech 17.-20. 2. 2011 na holešovickém výstavišti v Praze. Easy-Bin je lehký, ekologický a snadno transportovatelný odpadkový koš, vyrobený z vlnité lepenky. Mezi výhody tohoto produktu patří jeho malá hmotnost, estetický vzhled, jednoduchá likvidace a snadná transportovatelnost. Easy-Bin je možné využít také jako reklamní nosič. Reklama se dá aplikovat polepem nebo plnobarevným potiskem. Praktické uplatnění najde tento reklamní nosič ve formě odpadkového koše na společenských, kulturních nebo sportovních akcích, jako jsou open-air festivaly, městské trhy, slavnosti, poutě, garden party a podobná setkání, na kterých je třeba řešit odkládání odpadků.

Společnost HP zavedla novou službu, která je nyní k dispozici i pro zákazníky v České republice. Prázdné kazety od inkoustů a zbytky vybraných médií zdarma odveze a zrecykluje.
Jednoduchý program vracení médií společnosti HP nabízí komerčním tiskárnám a jejich zákazníkům možnost vracet velkoformátové výtisky po jejich použití. Moderní zpracování zajišťuje, že plasty použité v těchto tiskových médiích jsou recyklovány způsobem, který šetří přírodní zdroje. Pomocí formuláře na webu si mohou uživatelé latexových inkoustů a určených HP médií objednat od HP jejich bezplatný odvoz a ekologickou recyklaci.

Na první ekologicky šetrný hypermarket Tesco v Jaroměři byly použity LED moduly řady Basic line od společnosti Dencop Lighting. LED moduly 3led turbo 20 x 100 mm (rudá) 0,66 W a 6led 20 x 100 mm (modrá) SMD 0,75 W jsou napájené toroidními transformátory. Rozměr loga je 1,6 x 6 m a jeho celková spotřeba nepřesáhne 250 W. Realizátorem byla firma Pavel Nejtek Elektro Neon.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů