zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Starostové dali optimalizaci dopravy na Českotřebovsku zelenou

14.05.2011
Doprava
Starostové dali optimalizaci dopravy na Českotřebovsku zelenou

Starostové obcí na Českotřebovsku ve čtvrtek jednali s vedením Pardubického kraje o optimalizaci dopravy. Obě strany se na koncepci shodli s tím, že budoucí jízdní řády budou ještě předmětem jednání a připomínkování, řekla agentuře Mediafax mluvčí kraje Magdalena Navrátilová.

Náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu, dopravní obslužnost a investice Jan Tichý (ČSSD) na počátku jednání vysvětlil důvody optimalizace dopravy v regionu. Ty jsou zejména ekonomické a spočívají v rozdílu mezi výší prokazatelné ztráty, kterou kraj jednotlivým dopravcům v rámci závazku veřejné dopravy hradí.
"V současné době je průměrná prokazatelná ztráta osobní železniční dopravy v Pardubickém kraji na úrovni zhruba 90 korun na kilometr, zatímco u autobusové dopravy je to necelých 20 korun. Vzhledem ke své finanční situaci většina krajů omezuje osobní veřejnou dopravu, Pardubický kraj je jediný, který objem této dopravy zvyšuje," řekl Tichý. Kraj toho docílí tím, že vlaky bude objednávat pouze na páteřních tratích, trasy, které cestující využívají málo, obslouží výrazně levnější autobusová doprava. To zároveň kraji umožní objednávat větší množství spojů.
Hlavním problémem, který se zamýšlenou optimalizací starostové měli na úvodním jednání letos v únoru, byl návrh, aby vlaky nezastavovaly v Dlouhé Třebové. Kraj to akceptoval a na čtvrteční setkání přivezl informaci o tom, že zhruba 75 procent osobních vlaků nakonec v Dlouhé Třebové zastavovat bude. Kromě toho bude dopravní obslužnost obce zajištěna autobusy. Ty budou jezdit po trase Česká Třebová-Dlouhá Třebová-Ústí nad Orlicí každou hodinu.
"Jsem rád, že se podařilo najít model, při kterém u nás vlaky zastavovat budou," řekl starosta Dlouhé Třebové Jaroslav Kašpar (Volba pro obec). Dále uvedl, že proti původnímu záměru vznikla v jeho obci petice, kterou podepsala více než polovina zdejších obyvatel.
Optimalizace řeší i dopravní obsloužení území podél trati číslo 260 v úseku mezi Českou Třebovou a Svitavami. Města v této lokalitě budou nadále spojena vlaky, menší obce, ve kterých vlak zastavovat nebude, získají autobusové spojení. To se týká například obcí Semanín a Opatovec. Autobusové linky také nahradí částečné omezení osobní vlakové dopravy na této trati.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí