zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

18.11.2011
Obecné
Krátce - různé

Na nevyužitém pozemku na okraji Prahy 11 vzniká nový zoopark. Parková plocha o velikosti asi 5000 m2 se stane místem pro několik desítek domestikovaných i divoce žijících živočichů. Primárně má sloužit k odpočinku. ,,Zároveň tímto chceme prohloubit ekologickou výchovu," uvedl starosta Dalibor Mlejnský. Zoopark poslouží i jako stanice pro záchranu ježků a drobných savců. Městská část zoopark dokončí v roce 2013.

Společnost Henkel pokračuje v nastoleném trendu koncentrace pracích prášků. Ta má podle manažera společnosti pro výzkum a vývoj Roberta Klose jednak zefektivnit samotné praní a vyhovět spotřebitelům, ale také omezit ekologickou stopu a napomoci trvale udržitelné-mu rozvoji.
Na začátku listopadu představila společnost novinku Persil Expert, prášek s novým enzymem pektinázou, který bude oficiálně uveden na trh v prosinci. S hmotností výrobku snižuje o 20 % i velikost prací dávky. Snížení dopadů na životní prostředí zdůrazňuje Henkel také ve své nové kampani "Pereme lépe pro čistou budoucnost". Kampaň bu-de využívat od prosince 2011 do března 2012 TV reklamy. V místě prodeje potom budou speciální POS materiály, které budou zdůrazňovat dávkování u všech pracích prostředků Henkel, tj. nejen u novinky Persil Expert. Dále bude prodej podporován advertorialy, tiskovou inzercí i on-line komunikací na sociálních sítích. Cílem kampaně kromě propagace výrobků bude také edukace spotřebitelů a zakotvení počtu praní jako správné měrné jednotky dávkování této kategorie.

Největší obchodní komplex v České republice, nákupní centrum Tesco v Letňanech, připravuje další fázi výstavby. Zveřejnila to ČTK, která vychází z údajů z databáze posuzování vlivu staveb na životní prostředí EIA. Z nich vyplývá, že by v nákupním parku Letňany měl v budoucnu stát ještě dvoupatrový autosalon a prodejna rychlého občerstvení McDonald's. Nákupní centrum Letňany se rozkládá na ploše 125 tisíc m2.

Obchodní družstvo Konzum z Ústí nad Orlicí v listopadu spustilo novou kampaň. Ta se snaží komunikovat odlišné postoje a hodnoty této společnosti. V kampani budou komunikována regionální, etická a ekologická témata. Konzum tak bude na konkrétních příkladech svým zákazníkům ukazovat své odlišné chování v rámci českého maloobchodu. Nově bude také komunikován nový slogan společnosti - Férový obchod.

O tom, zda Česko a Evropská unie potřebují biopotraviny, jaká bude role ekologického zemědělství ve světě a jak je to s kvalitou biopotravin, diskutovali včera v Poslanecké sněmovně na konferenci Biosummit 2011 vědci, podnikatelé (na snímku vlevo profesor Carlo Leifert z University of Newcastle, vpravo ředitel firmy Sonnentor Johannes Gutmann), politici a biofarmáři z tuzemska a zahraničí.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí