Automobilky vyvinuly jednotnou zásuvku pro elektromobily
Automobilka Volkswagen vyvinula spolu s dalšími automobilovými výrobci jednotnou podobu zástrčky pro dobíjení budoucích elektromobilů. Jednotný průmyslový standard je k dispozici pro všechny výrobce, uvedla firma.
Sjednocení se přitom netýká jen samotné zástrčky, ale celého systému kombinovaného dobíjení, včetně řízení dobíjení a elektrické soustavy pro všechny druhy dobíjení. Tím má dojít ke snížení nákladů a podpoře rozšíření elektromobility po celém světě.
Na systému kombinovaného dobíjení spolupracovaly s VW německé automobilky Audi, BMW, Daimler a Porsche a jejich američtí partneři Ford a General Motors.
Volkswagen kombinované dobíjení použil u studie elektrického "brouka" E-Bugster, kterého nedávno představil na autosalonu v Detroitu. Vůz má výkon 85 kW a dojezd 180 km. Může být dobíjený buď jednofázovým střídavým proudem, který je běžně v domácích zásuvkách, nebo lze použít extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích. To umožní dobití za 35 minut.
Na elektromobily se zaměřuje i další koncernová značka Škoda, ta tento týden uvedla na silnice flotilu deseti testovacích elektrických octavií a v roce 2014 počítá se sériovou výrobou městského elektromobilu zřejmě na bázi modelu Citigo. Loni bylo z celkem více než 173.000 nových prodaných osobních aut v ČR 56 elektromobilů.