- Jak vznikají elektromobily u EVC Group ?
Zákazník si dodá vozidlo sám, nebo si objedná přestavbu včetně vozidla. Lze použít jak nové, tak mírně ojeté vozidlo. V EVC Group z vozidla vyndají spalovací motor, nádrž na palivo, výfuk, apod. Pokud má zákazník zájem, tyto díly si odebere a následně např. prodá.
- Z jakých vozidel EVC Group dělá elektromobily ?
Vzhledem k typovému schválení, kterého je EVC Group držitelem, je výběr omezen na: Škoda Roomster a Škoda Fabia
- Jaký lze zvolit elektromotor ?
Výkon elektromotoru lze vybrat ze dvou variant 15kW jmenovitě a 30 kW špičkově, Nebo 30 kW jmenovitě a 65 kW špičkově.
U motoru 15/30 kW lze zvolit tři typy dojezdů: 80 - 100 km, 140 - 160 km, 150 - 200 km.
U motoru 30/65 kW je dojezd 150 - 200 km.
- Jaká je maximální rychlost elektromobilu ?
U motoru 15/30 kW je max. rychlost 125 km/h.
U motoru 30/65 kW je max. rychlost 160 km/h.
- Jak se elektromobil startuje ?
Klíčkem jako spalovací vůz, po otočení do první polohy je třeba počkat asi 5 sekund, nejdříve se rozsvítí displej EVC a potom je třeba klíček otočit do druhé polohy, ve které nezůstane, ale ze které se vrátí,(stejně jako při spouštění startéru u vozu se spalovacím motorem)
- Jak se v elektromobilu řadí ?
Standardně je zachovaná převodovka, pouze se nevyužívají všechny rychlostní stupně. Na stupeň 2 je vhodné jezdit po městě do rychlosti 50 km/h, na stupeň 3 mimo město do 90 km/h a na stupeň 4 na dálnici. Stupeň 2 se zařadí za klidu a potom se s ním jezdí jako v automatu, bez použití spojky. Spojku není třeba používat při zastavení, elektromotor se na rozdíl od spalovacího motoru zastaví. Řazení na vyšší rychlostní stupně je stejné jako u aut se spalovacím motorem. Na vyžádání lze spojkový pedál demontovat a ponechat pouze řazení vpřed a vzad.
- Jak poznám stav kapacity akumulátorů ?
Vozidlo je doplněno o displej, kde je zobrazen stav kapacity akumulátorů na barevném sloupci a číselně v procentech. Pokud je sloupec červený a stav je pod 20%, je třeba dát vozidlo nabíjet.
- Jaké jsou v elektromobilu akumulátory ?
V elektromobilech EVC Group jsou používány akumulátory lithium - iontové LiFeYPO4. Za příplatek lze objednat lithium - polymerové s větší hustotou energie, tj. lehčí ve stejném objemu, s delším dojezdem.
- Byl zachován zavazadlový prostor ?
Zavazadlový prostor u elektromobilů EVC Group je plně zachován, bateriové boxy jsou umístěny ve spodní části vozu.
Vozidlo je vybaveno rekuperací, přeměnou kinetické energie na elektrickou, a to v horní úvrati plynového pedálu, při puštění pedálu cítíte mírné cuknutí. A také při brzdění brzdí nejdříve elektromotor a až poté brzdy. Využití je jak bři brzdění, tak při jízdě z kopce. Na displeji je rekuperace znázorněna sloupcem pod bílou čarou. Nad bílou čarou je znázorněna ekonomičnost jízdy zeleně, větší zátěž pak oranžově a maximální zátěž červeně.
- Jak funguje v elektromobilu topení ?
Topení je dodáváno vodní, elektrické. Snižuje dojezdu o jednotky procent. Zákazník si může také zvolit nezávislé dieselové.
- Jak funguje v elektromobilu klimatizace ?
Pokud je vůz vybaven klimatizací, stačí jen připojit elektrickou pohonnou jednotku klimatizace, za příplatek.
- Jak elektromobil nabíjet ?
Elektromobil se nabíjí z elektrické zásuvky, součástí vozu je propojovací kabel, který je třeba nejprve zasunout do zásuvky na vozidle a poté do nabíjecí zásuvky. Standardní nabíjení probíhá z 230 V 16 A, nebo je možné za příplatek do vozu pořídit rychlonabíječky, a poté nabíjení probíhá ze 400 V 32 A, nebo 400 V 63 A.
- Jak dlouho se elektromobil nabíjí ?
Doba nabíjení je odlišná podle kapacity akumulátorů, tj. dojezdu.
U dojezdu 80 - 100 km trvá nabíjení z 230V 16A na 90% kapacity 5hod. Při objednání rychlonabíječky ze 400V 32A 2,5hod, ze 400V 63A 1,5 hod.
U dojezdu 140 - 160 km trvá nabíjení z 230V 16A na 90% kapacity 8hod, Při objednání rychlonabíječky ze 400V 32A 4hod, ze 400V 63A 2,5 hod.
U dojezdu 150 - 200 km trvá nabíjení z 230V 16A na 90% kapacity 11hod Při objednání rychlonabíječky, ze 400V 32A 5,5hod, ze 400V 63A 3,5 hod.
- Jaká je spotřeba elektromobilu ?
Spotřeba elektrické energie je odlišná podle kapacity akumulátorů, tj. dojezdu.
U dojezdu 80 - 100 km je spotřeba 14kWh/100km.
U dojezdu 140 - 160 km je spotřeba 15kWh/100km.
U dojezdu 150 - 200 km je spotřeba 16kWh/100km.
- Jaká je životnost a recyklace akumulátorů ?
Životnost akumulátorů udávaná výrobcem je 3.000 dobíjecích cyklů. Přičemž nabíjení akumulátorů např. s 50% vybitím je jen půl cyklu. U vozu např. se 100km dojezdem je tedy životnost 3.000 cyklů x 100km = 300.000 km. Poté má kapacita klesnout o 20%. EVC Group zajišťuje recyklaci akumulátorů po skončení jejich životnosti.
Pokud je pro přestavbu použito nové vozidlo od Škoda Auto, vzhledem k velkému zásahu, kterým přestavba vozu na elektrický pohon je, přebírá EVC Group veškeré záruky na vozidlo v délce 2 roky. Při použití ojetého vozu záruku na vozidlo nepřebírá, i když toto v záruce ještě bylo. Záruka 2 roky platí i na elektromotor, akumulátory a další komponenty spojené s přestavbou na elektrický pohon.
Servis má EVC Group zajištěn mobilní.
- Kde si lze elektromobily EVC vyzkoušet ?
Elektromobily EVC si můžete po dohodě vyzkoušet v sídle firmy.
- Jak dlouho trvá přestavba a jaké jsou dodací lhůty ?
Samotná přestavba včetně následného testování trvá přibližně 2 měsíce. Celková dodací lhůta od objednání a složení zálohy je 3-4 měsíce.
- Jaké jsou platební podmínky ?
50% při objednání, 50% při předání
- Kde si elektromobil EVC převezmu ?
Na sídle společnosti. popř. lze domluvit převoz k zákazníkovi za úhradu.
|