zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Škodovácké trolejbusy dodány do italského Cagliari

05.04.2012
Doprava
Škodovácké trolejbusy dodány do italského Cagliari

Plzeň, 28. března 2012 - Deset nových plně nízkopodlažních trolejbusů z plzeňské společnosti Škoda Electric začalo v druhé polovině března sloužit na linkách městské dopravy v italském Cagliari. Celkem bude do Itálie dodáno 16 vozidel, hodnota zakázky činí zhruba 84 miliónů korun.

Italský dopravní podnik v Cagliari uvedl do provozu první část flotily nových vozidel, která bude čítat celkem 16 trolejbusů. "Prvních deset vozidel jsme expedovali počátkem letošního roku, v průběhu února jsme také zajišťovali odborné školení italských řidičů a pracovníků údržby. Zbylou šestici trolejbusů dodáme dopravnímu podniku Cagliairi CTM do konce května," vysvětluje obchodní manažer společnosti Škoda Electric Pavel Kuch. Převzetím nových trolejbusů, na kterých společnost Škoda Electric spolupracovala s partnerskou firmou Solaris, obnoví italský dopravní podnik polovinu svého vozového parku. "S novými trolejbusy jsme velmi spokojeni, rádi bychom v průběhu následujícího roku vypsali tendr na obměnu i druhé poloviny našeho zastaralého vozového parku," řekl k další možné zakázce pro Škoda Electric Paride Gasparini, technický ředitel Dopravního podniku Cagliari CTM.

V rámci městské dopravy začne postupně sloužit šestnáct plně nízkopodlažních vozidel o délce dvanáct metrů na linkách 30 a 31 spojujících centrum Cagliari a městskou část Quartu Sant´Elena. Trolejbusy z projektu společnosti Škoda Electric a Solarisu nahradí v Cagliari dvacet až třicet let staré a již nevyhovující vozidla italských značek Fiat Socimi a Fiat-Iveco/Socimi.

Nové vozy z Plzně jsou vybaveny technologiemi nejnovější generace. Trolejbusy jsou plně nízkopodlažní, klimatizované a disponují nejmodernějším informačním a bezpečnostním systémem. Díky pomocnému dieselgenerátoru mohou jezdit i mimo trolejové vedení. Moderní trakční výzbroj snížila hlučnost vozu o 10 - 15 decibelů oproti trolejbusům značky Fiat. Další výhodou je možnost rekuperace brzdné energie zpět do sítě, kdy ji mohou využít i další vozy na lince, což vede k výraznému snížení spotřeby elektrické energie.

ZDROJ: www.skoda.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí