SOR Libchavy vyrábí klasické autobusy, hybridní autobusy, plynové autobusy i elektrobusy
Meziměstský autobus SOR CG 12
Meziměstský autobus SOR CG 12 je dvounápravový dvoudveřový autobus délky 11 820 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší až střední vzdálenosti v linkovém provozu.
Meziměstský autobus SOR CG 12 je dvounápravový dvoudveřový autobus délky 11 820 mm určený pro hromadnou přepravu osob na kratší až střední vzdálenosti v linkovém provozu. Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek nebo vozík pro invalidy. Autobus má celkovou přepravní kapacitu 82 osob. Je standardně vybaven šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF s retardérem Voith. Použitý motor je značky Iveco CURSOR 8 CNG výkonu 213 kW s emisní normou EURO V.
Meziměstský autobus SOR CNG 12
Meziměstský nízkopodlažní autobus SOR CNG 12 je dvounápravový dvoudveřový autobus délky 11 790 m, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší až střední vzdálenosti v linkovém provozu.
Meziměstský nízkopodlažní autobus SOR CNG 12 je dvounápravový dvoudveřový autobus délky 11 790 m určený pro hromadnou přepravu osob na kratší až střední vzdálenosti v linkovém provozu. Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek nebo vozík pro invalidy. Autobus má celkovou přepravní kapacitu 83 osob. Je standardně vybaven šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF s retardérem Voith. Použitý motor je značky Iveco CURSOR 8 CNG o výkonu 213 kW s emisní normou EURO V.
Městský autobus SOR BNG 12
Městský nízkopodlažní autobus SOR BNG 12 je dvounápravový čtyřdveřový (třídveřový) autobus délky 11 790 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu.
Městský nízkopodlažní autobus SOR BNG 12 je dvounápravový čtyřdveřový (třídveřový) autobus délky 11 790 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek a invalidní vozík pro přepravu tělesně postižených osob. Autobus je vybaven zařízením pro bezbariérový nástup a výstup, jeho celková přepravní kapacita je 102 osob. Standardně je vybaven automatickou převodovkou Allison s integrovaným retardérem nebo šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF, alternativně v dvoudveřovém provedení jako nízkopodlažní příměstský autobus se šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF. Použitý motor je značky Cummins CGe 280 o výkonu 209 kW s emisní normou EURO V.
Městský autobus SOR NBG 12
Městský celonízkopodlažní autobus SOR NBG 12 je dvounápravový čtyřdvéřový autobus délky 12 180 mm s plynovým pohonem, který je určen pro hromadnou přepravu osob městském provozu
Městský celonízkopodlažní autobus SOR NBG 12 je dvounápravový čtyřdvéřový autobus délky 12 180 mm s plynovým pohonem, který je určen pro hromadnou přepravu osob městském provozu.Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek a invalidní vozík pro přepravu tělesně postižených osob. Autobus je vybaven zařízením pro bezbariérový nástup a výstup, jeho celková přepravní kapacita je 92 osob. Standardně je vybaven automatickou převodovkou Allison s integrovaným retardérem nebo šestistupňovou plně synchronizovanou mechanickou převodovkou ZF. Použitý motor je značky Iveco CURSOR 8 CNG o výkonu 213 kW s emisní normou EURO V.
Městský nízkopodlažní autobus SOR NBH 18 - Hybridní
Městský nízkopodlažní autobus SOR NBH 18 je třínápravový pětidveřový autobus délky 18 750 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Karoserie autobusu vychází z městského autobusu NB 18. Autobus je vybaven paralelní hybridní pohonnou jednotkou firmy Allison umožňující akumulaci brzdné energie, která je následně využívána pro rozjezd. Tímto principem dochází k úsporám pohonných hmot při provozu. Použitý motor je značky Cummins o výkonu 175 kW s emisní normou EURO V EEV
Městský nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10,5
Městský nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10,5 je dvounápravový třídveřový elektrobus délky 10 370 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Karoserie elektrobusu vychází z městského autobusu SOR BN 12, zkrácen byl zadní převis, nízkopodlažní část zůstala bez změny. Obsaditelnost vozu je 85 osob, z toho 19 míst k sezení, s dalšími 6 sklopnými sedadly.
Pro pohon elektrobusu byl vyvinut zcela nový šestipólový elektromotor TAM 1049 Pragoimex o jmenovitém výkonu 120 kW. Elektromotor je chlazený vodou, což má následující výhody:
- hmotnost necelých 400 kg - ve srovnání se vzduchem chlazenými motory velice nízká
- motor je bez chladícího ventilátoru - tím dosahuje lepší účinnosti, nižší hlučnosti
- nepřehřívají se ložiska motoru
- motor umožňuje více než dvojnásobnou přetížítelnost
Zdrojem stlačeného vzduchu je rotační lamelový kompresor se sušičem vzduchu i odlučovače oleje.
Trakční baterie je složena ze 180 článků, 300 Ah. Každý článek je sledován samostatně z hlediska přebíjení, podbíjení i teploty. Celý box je v případě zvýšené teploty chlazen. Naopak - pro extrémní mrazy je možno na přání vybavit bateriový box ohřevem, při noční odstávce vozidla mimo garáž je baterie temperována na teplotu okolo 0°C - vozidlo musí být připojeno k napájecímu stojanu. Trakční baterii doporučujeme vybíjet maximálně z 80% kapacity. Za těchto podmínek je dojezd elektrobusu - dle obsazenosti a náročnosti provozu - přibližně od 110 do 160 km.
Trakční baterii lze dobít za 8 hodin "pomalým" nabíjením (32A) - včetně vybalancování článků (nutné 1x denně). Při nabíjení je možné navolit, předehřev interiéru vozu - tak aby byl vytopen při odjezdu. Dále je možné nabíjet baterii "rychlonabíjením" - až 250A - úměrně proudu se zkracuje čas nabíjení až na 1 hodinu.
ZDROJ:SOR Libchavy