Až o 6 % nižší spotřeba paliva s normou Euro V a až o další 3 % méně s normou Euro VI - to jsou úspory paliva umožněné novým modelem Actros ve srovnání s jeho předchůdcem.
Mercedes-Benz Actros a jeho fígle na snížení spotřeby
Mnoho inovací s jediným cílem: Snížit spotřebu
Až o 6 % nižší spotřeba paliva s normou Euro V a až o další 3 % méně s normou Euro VI - to jsou úspory paliva umožněné novým modelem Actros ve srovnání s jeho předchůdcem. Umožňují je nejen zcela nově vyvinuté motory - k nižší spotřebě nepřímo přispívá mnoho dalších optimalizovaných komponent.
Motor, převodovky, nápravy, pomocné jednotky, odpor vzduchu a valivý odpor - při snižování spotřeby paliva v novém modelu Actros jsme vzali v úvahu všechny aspekty. Kromě ekonomických řadových motorů a zdokonaleného chlazení motorů vývoj zaměřený na spotřebu paliva zahrnuje také kratší dobu přeřazení, širší nabídku převodových poměrů zadní nápravy zaměřené na praktické využití, a menší ztráty v důsledku tření na hnací nápravě. A manuálně volitelný "ekonomický" jízdní režim ještě více zvyšuje hospodárnost.
Pomocné jednotky šetřící palivo
Úsporný potenciál pomocných jednotek byl rovněž rozšířen. Například pneumatická regulační jednotka založená na požadavcích šetří palivo tak, že reguluje jeho přívod při zpomalování. Čerpadlo řízení šetří palivo prostřednictvím přizpůsobení výkonu silniční rychlosti. Inovativní systém zužitkování zbytkového tepla z motoru (nadstandardní) rovněž šetří palivo. A volitelný pomocný vodní ohřívač zajišťuje, že motor a kabina jsou nyní vyhřívány samostatně - a tedy i ekonomičtěji. Naše kabiny jsou speciálně navrženy pro dálkovou přepravu a prošly rozsáhlými testy; do posledního detailu jsou optimalizovány tak, aby snižovaly odpor vzduchu.
Optimalizovaná aerodynamika
Nadstandardní aerodynamické komponenty slouží k dalšímu snižování spotřeby. Nový model Actros může být vybaven systémem regulace tlaku pneumatik (nadstandard). Tento systém pomáhá řidiči při každodenních kontrolách vozidla. Optimální tlak pneumatik znamená menší opotřebení, snížený valivý odpor a nižší spotřebu paliva. Pokud je tlak pneumatik příliš nízký, spotřeba paliva se může zvýšit až o 4 %. Valivý odpor tahačů s návěsy lze dále snížit (volitelnou) montáží extra-širokých pneumatik na hnací nápravě. Se spotřebou paliva sníženou až o 6 % s motory Euro V, a až o další 3 % s motory Euro VI Vám úroveň technologie, kterou přináší nový model Actros, umožňuje zvýšit ziskovost.
Vzduchový kompresor
Vzduchový kompresor optimalizovaný s ohledem na spotřebu s dvoufázovým kompresním poměrem a chod naprázdno optimalizovaný s ohledem na ztráty jsou skvělými příklady nových standardních vlastností nového modelu Actros, které pomáhají snižovat spotřebu paliva. Další výhody zahrnují nízkou hmotnost a vynikající spolehlivost.
Žaluzie chladiče
V zavřené poloze nová standardní žaluzie chladiče zdokonaluje aerodynamiku a šetří palivo. Otevírá a zavírá se v souladu s potřebou chlazení motoru.
Kontrola tlaku pneumatik
Nadstandardní systém kontroly tlaku pneumatik pomáhá prodlužovat životnost pneumatik, snižuje riziko havárií a snižuje spotřebu paliva. Pokud je Váš tahač s návěsem opatřen náležitou snímací technologií, může kontrolovat pneumatiky celé soupravy.
Sofistikovaná aerodynamika
Sofistikovaná aerodynamika přináší nízký odpor vzduchu a nízkou spotřebu paliva. Všechny díly prošly během procesu navrhování nového modelu Actros rozsáhlými testy - včetně zkoušek v aerodynamickém tunelu a mnoha milionů zkušebních kilometrů. Kabina StreamSpace je prvotřídním příkladem optimalizované aerodynamiky. Optimalizovaná mřížka chladiče se standardní elektricky ovládanou žaluzií a dveřním prodloužením zajišťuje dokonalejší obtékání vzduchu, které se zohledňuje v nižší spotřebě paliva.
Technologie motoru/výfuku
Inovativní nové motory určují nové standardy ke zvýšení Vaší konkurenceschopnosti
Dostaňte se do vedoucí pozice s normou Euro V a Euro VI. Nově vyvinuté motory vozu Actros se chlubí výrazně nižší spotřebou paliva než jejich již tak úsporní předchůdci vyhovující normě Euro V. Konkrétně se jedná o ty nejhospodárnější, nejspolehlivější a nejodolnější motory, jaké jsme kdy postavili. Vlastnictví nového vozu Actros Vás postaví do záviděníhodné pozice.
Pokročilý motor a výfukový systém
Nové 12,8 litrové řadové motory jsou k dispozici ve čtyřech výkonnostních kategoriích od 310 kW do 375 kW a přinášejí působivé úspory paliva až o 6 % (Euro V) ve srovnání s již tak úspornými předchůdci. To umožňuje vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail X-Pulse, který vstřikuje palivo do jednotlivých válců pod tlakem 2500 barů.
Nový model Actros je již nadstandardně k dispozici v úpravě vyhovující normě Euro VI (která nabude platnosti až v roce 2014). Je založen na vysoce účinné metodě spalování a přináší až o 3 % nižší spotřebu ve srovnání s předchozími motory Euro V. Další výhody zahrnují nižší emise CO2 a snížené emise pevných části a oxidu dusíku. Jako alternativa normy Euro V je nadstandardně k dispozici také úprava vyhovující přísnější emisní normě EEV* (která je o úroveň nižší než Euro VI). Chlazený oběh výfukových plynů dále přispívá k úsporám tak, že snižuje spotřebu přísady AdBlue(R) v motorech Euro VI přibližně o 40 % ve srovnání s normou Euro V.
Optimalizované komponenty pomáhají snižovat spotřebu
Kroky, které jsme podnikli za účelem snížení spotřeby paliva, nekončí u motorů. Další opatření zahrnují regulované čerpadlo chlazení motoru a nově navržený systém vstřikování přísady AdBlue(R), který nyní funguje bez stlačeného vzduchu.
Další výhoda: Nové motory ve spojení s novými standardními zadními nápravami s vysokým stálým převodovým poměrem, disponují větším točivým momentem patrným především u 12. rychlostního stupně.** To znamená, že vysoká rychlost při nízkých otáčkách a nízké spotřebě je možná i v obtížném terénu. Hnací jednotka se chlubí mimořádnou spolehlivostí a její životnost byla ve srovnání s jejím předchůdcem prodloužena o 20 %. Konečný součet: Technologie využívaná v novém modelu Actros není jen vysoce ekonomická a účinná, ale i kompatibilní se životním prostředím.
* Emisní norma EEV není k dispozici pro výkon 350 kW
** Pouze u vozidel se standardní výškou konstrukce a výkonem 310 kW, 330 kW a 350 kWv kombinaci s převodovým poměrem zadní nápravy i = 2,61
Čerpadlo chlazení motoru
Řada optimalizovaných individuálních komponent motoru, včetně standardního elektronicky regulovaného čerpadla chlazení motoru, znamená, že k chlazení stačí méně energie (ve srovnání s jeho předchůdcem) - a tím se šetří palivo.
Emisní systém Euro V a Euro VI
Nové řadové motory, které se chlubí nízkou spotřebou a mimořádně nízkými emisemi škodlivin, jsou lákavou nabídkou:
- Snížená produkce oxidu dusíku při spalování paliva díky chlazenému oběhu výfukových plynů.
- Výfukový systém motorů Euro VI zahrnuje vysoce účinný filtr pevných částic.
- Přísada AdBlue(R) se do výfukového systému nyní vstřikuje bez použití stlačeného vzduchu.
- BlueTEC(R) - technologie pohonu BlueEfficiency - zajišťuje, že se oxidy dusíku zcela mění ve vodu a dusík
ZDROJ a foto na:http://www.mercedes-moravia.cz/actros2011/TechnologieUspory.php