zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

CAS 60 Tatra 815 veze až 11 kubíků hasiva

17.06.2012
Havárie
CAS 60 Tatra 815 veze až 11 kubíků hasiva

CAS 60 Tatra 815 veze 11 kubíků hasiva, bude chránit heliporty a malá letiště

Polský nástavbář Szczesniak představil těžký osmikolový hasičský speciál na podvozku Tatra 815 Terrno 8×8.1. Určený je pro ochranu heliportů a malých letišť, splňuje podmínky ICAO.

Foto na:http://www.pozary.cz/clanek/52310-cas-60-tatra-815-veze-11-kubiku-hasiva-bude-chranit-heliporty-a-mala-letiste/

Podvozek, motor, převodovka

Samotný podvozek si na našem portále nemusíme nijak obsáhle představovat. Jedná se o osmikolové šasí modelové řady Terrno s třímístnou krátkou kabinou - Tatra T 815-231R84/267. Automobil pohání vzduchem chlazený přeplňovaný naftový osmiválec o výkonu 325 kW. O přenos hnací síly se stará čtrnáctistupňový převodový agregát Tatra 14 TS 210 L s automatizovaným řadícím systémem Norgren.

Nápravy jsou samozřejmě nezávisle výkyvné, nezávisle odpružené, s uzávěrkami osových, respektive mezinápravových diferenciálů.Poháněna mohou být všechna kola, pohon předních náprav je připojitelný.

Přední nápravy jsou odpruženy listovými pružinami s teleskopickými tlumiči, zadní pak tzv. těžkým King Frame pérováním, tedy kombinací listových pružin se vzduchotlakovými vlnovci.

Podvozek může být na přání tepelně chráněn vodními tryskami.

Nástavba

Skelet nástavby je modulový, vyroben z nerezavějících ocelových a hliníkových profilů, zvenku olepený hliníkovým plechem. Police v jednotlivých skříních nástavby jsou z kompozitu. Všech pět skříní je kryto hliníkovými roletami s podélným madlem. Pochozí plošina nástavby je z protiskluzového hliníku.

Ve vozidle jsou vestavěny nádrže na 10 000 litrů vody a 1 000 litrůpěnidla. Obě jsou vyrobeny z nerezavějící oceli. O dodávku hasiva se stará čerpadlo Godiva P1A6010 o výkonu 6000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. Automatické přiměšování umožňuje přimísení pěnidla v poměru 1-6%. Prostor obsluhy čerpadla a obě nádrže jsou vyhřívány nezávislým naftovým topením (2×10 kW/400 V), shodnými s typem použitým pro kabinu vozu. Veškeré potrubí je - jak je u poláků zvykem -provedeno z nerezavějící o­celi.

V pravé zadní roletě je uchycen elektrický naviják s hadicí pro rychlý zásah o délce 40 metrů a kombinovanou proudnicí. Na střeše nástavby je uchycena dálkově ovládaná lafeta o průtoku 3700 litrů za minutu. Veškeré police a výsuvy, které v případě použití vyčnívají více než 250 mm mimo obrys vozidla, jsou olepeny reflexními pásky.

Vozidlo je rovněž osazeno výsuvným osvětlovacím stožárem a na podélnících rámu je v přední části u nárazníku uchycen elektrický lanový naviják. O napájení stožáru se stará elektrocentrála, uložená na výsuvném platu v levé přední roletě. Celý systém vozu elektronickyřídí CAN sběrnice.

Vozidlo je dlouhé 9 250 mm, široké 2 545 mm a vysoké 3 240 mm.

ZDROJ:pozary.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
E-expert, spol. s r.o.
25
10. 2017
25-27.10.2017 - Konference
Hotel SOREA MÁJ, Liptovský Ján, Slovensko
INISOFT s.r.o.
31
10. 2017
31.10.2017 - Seminář, školení
Praha, ČVÚT
INISOFT s.r.o.
14
11. 2017
14.11.2017 - Seminář, školení
Liberec, INISOFT s.r.o.
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí