Každý rok nový nápad! Zatímco loni podpořilo ministerstvo životního prostředí
turistický ruch v Národním parku Šumava svou dramatickou inscenací o souboji
člověka s kůrovcem "Ve jménu pily" za hojné účasti komparzistů z řad policie a
ekologických aktivistů, letos vsadilo na konzervativnější formu propagace.
Hlavní silniční tahy na jihozápad již lemují tyto billboardy, které podle
tiskové zprávy ministerstva mají turisty směřující na Šumavu "upozornit na
možnost návštěvy šumavského národního parku". Tuto jasnou instrukci ocení
zejména ti řidiči, kteří by mohli mít obavu, že by cestou z Prahy na Plzeň mohli
dorazit například do Krkonoš nebo do Brna. Dvacítka billboardů bude stát padesát
tisíc korun a předpokládáme, že pokud se kampaň osvědčí a Češi konečně přijdou
na to, že mají na jihozápadě své země cosi jako malebné pohoří, přijde příští
rok na řadu mnohem rozsáhlejší pokračování, v němž budou billboardy přímo na
Šumavě návš těvníky ujišťovat, že dorazili na to správné místo. V takovém
případě bude ovšem třeba se vážně zamyslet nad zjevně nedostačující parkovací
kapacitou Šumavy, kde jsou některé cesty ještě zcela nepochopitelně určeny pouze
pro pěší či cyklisty, a navíc zde citelně chybějí občerstvovací kapacity
například některého ze světových fastfoodových řetězců. Dosavadní působení
ministra životního prostředí Tomáše Chalupy nám však dává naději, že se situace
změní a že se na Šumavu, stejně jako na ministerstvo, konečně vrátí zdravý
rozum.
Každý rok nový nápad! Zatímco loni podpořilo ministerstvo životního prostředí turistický ruch v Národním parku Šumava svou dramatickou inscenací o souboji člověka s kůrovcem "Ve jménu pily" za hojné účasti komparzistů z řad policie a ekologických aktivistů, letos vsadilo na konzervativnější formu propagace. Hlavní silniční tahy na jihozápad již lemují tyto billboardy, které podle tiskové zprávy ministerstva mají turisty směřující na Šumavu "upozornit na možnost návštěvy šumavského národního parku". Tuto jasnou instrukci ocení zejména ti řidiči, kteří by mohli mít obavu, že by cestou z Prahy na Plzeň mohli dorazit například do Krkonoš nebo do Brna. Dvacítka billboardů bude stát padesát tisíc korun a předpokládáme, že pokud se kampaň osvědčí a Češi konečně přijdou na to, že mají na jihozápadě své země cosi jako malebné pohoří, přijde příští rok na řadu mnohem rozsáhlejší pokračování, v němž budou billboardy přímo na Šumavě návš těvníky ujišťovat, že dorazili na to správné místo. V takovém případě bude ovšem třeba se vážně zamyslet nad zjevně nedostačující parkovací kapacitou Šumavy, kde jsou některé cesty ještě zcela nepochopitelně určeny pouze pro pěší či cyklisty, a navíc zde citelně chybějí občerstvovací kapacity například některého ze světových fastfoodových řetězců. Dosavadní působení ministra životního prostředí Tomáše Chalupy nám však dává naději, že se situace změní a že se na Šumavu, stejně jako na ministerstvo, konečně vrátí zdravý rozum.