zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

V kosmickém kokpitu

25.08.2012
Ekologická auta
V kosmickém kokpitu

Mohlo by to být kombi... Hatchback... Nebo snad něco jiného? Citroën láká na svou luxusní řadu DS výstředním designem a nově i hybridním pohonem.

Citroën DS5 používá jako správné futuristické auto hybridní pohon. Jde ale o zvláštní kombinaci naftového a elektrického motoru, většinou se totiž používá benzin. Zvláštní je i rozložení pohonu - zatímco nafta posílá sílu na přední kola, elektromotor roztáčí zadní. Z DS5 je tak najednou ještě čtyřkolka. Jak se s ní jezdí? "Hybridní varianta je o něco těžší, takže jsem měl s prudkou akcelerací trochu potíže. Pokud chce člověk opravdu svižně vystartovat, je potřeba volit režim sport u automatické převodovky. Tím ale samozřejmě ztrácíme výhodu hybridního pohonu a jeho úsporu," vysvětluje Horčička chování vozu. Nejdůležitější otázkou u ekologického pohonu je ovšem výsledná spotřeba. "Střídal jsem režimy jízdy, abych si auto co nejvíce vyzkoušel." Při sportovním režimu mělo auto samozřejmě vyšší spotřebu paliva než je tabulková hodnota - ta hybridu určuje kombinovanou spotřebu 3,8 litru na 100 kilometrů.

Francouzská novinka je tedy designově velmi výstřední, k tomu je navíc ekologická. Zůstává otázka, pro koho je vlastně určená, kdo bude ochoten zaplatit za toto auto milion korun? "Myslím si, že svůj okruh zájemců určitě najde zejména mezi designem nadšenými lidmi. A hybridní pohon navíc přitahuje i další okruh zájemců," uzavírá své hodnocení lékař Lukáš Horčička.


Auto:

Auto: Citroën DS5 Hybrid4 Airdream
Motor: vznětový čtyřválec + elektromotor
Výkon: 163 + 37 koní
Maximální rychlost: 211 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 sekundy
Kombinovaná spotřeba: 3,8 l/100 km
Cena: 1 064 900 Kč včetně DPH

ZDROJ: Proč ne?!

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí