Sobota, 30. března 2024

Peugeot odhaluje model Partner s elektrickým pohonem

Peugeot odhaluje model Partner s elektrickým pohonem

Peugeot pokračuje v "elektrizaci" svého portfolia a na autosalonu v Hannoveru představí studii Prologue, která je předzvěstí nové elektrické verze modelu Partner. Ta bude na trh uvedena v průběhu druhého čtvrtletí 2013.

Nový Partner, který prošel na jaře 2012 modernizací, dosahuje se svými spalovacími motory velmi příznivých hodnot spotřeby paliva i emisí CO2. Od listopadu 2012 má navíc připravenou další novou variantu s emisemi CO2 na úrovni 118 g/km. Nový elektrický Partner jde ještě dále. Dostane se i do ekologických zón, kam mají ostatní vozidla s konvenčním pohonem omezený vjezd. Vpředu uložený elektromotor synchronního typu s permanentními magnety o výkonu 49 kW a točivým momentem 200 Nm je napájen dvěma Li-ion akumulátory s celkovou kapacitou 22,5 kWh. Akumulátory jsou uloženy v podvozku vozidla po stranách zadní nápravy a nijak neovlivňují jízdní vlastnosti vozu, ani vnitřní rozměry nákladového prostoru. V režimu NEDC činí dojezd vozu 170 km.


Elektromotor je spojen s trvalou jednostupňovou redukcí, která mu bez nutnosti řazení převodových stupňů dodává při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení dostatečnou živost a pružnost. Tichý chod, který je pro elektrické vozy typický, doplňuje i příjemné a pohodlné řízení.

Akumulátory lze dobíjet dvojím způsobem: standardní dobíjení (až do 16 A) za 6 až 9 hodin a rychlé dobíjení (až 125 A), kdy se baterie dobijí na 80 procent své kapacity za pouhých 30 minut. Zásuvka pro dobíjení ze standardní rozvodné sítě je umístěna na pravém předním blatníku a zásuvka pro rychlé dobíjení je zabudována ve víčku na levém zadním blatníku.

Variabilita a přepravní kapacita nebyla u elektrické verze oproti konvenčnímu provedení nijak změněna. Partner s elektrickým pohonem je také k dispozici ve dvou délkách karoserie (4,38 m a 4,63 m). Objem nákladového prostoru činí u kratší verze L1 3,3 m3 s užitečnou délkou 1,80 m a u verze L2 je to 3,7 m3 s užitečnou délkou 2,05 m. Užitečná hmotnost může být až 685 kg.

Pokud je elektrický Partner vybaven předním sedadlem Multi-flex, mohou vpředu cestovat i tři osoby. Se sedadlem Multi-flex je také možné zvětšit užitečný objem až o 400 l a přepravní kapacita se tak u verze L1 zvětší až na 3,7 m3 s užitečnou délkou 3 m a u verze L2 na 4,1 m3 s užitečnou délkou 3,25 m.

Při uvedení elektrického Partneru na trh nabídne značka Peugeot škálu služeb zaměřených na různé způsoby používání vozu a specifické potřeby některých zákazníků. Nabídka bude zahrnovat nákup nebo pronájem akumulátorů, specifickou záruku výrobce na akumulátory a pohonné ústrojí (z pohledu délky trvání a počtu ujetých kilometrů) či speciální asistenční službu.

Nový Partner s elektrickým pohonem je výsledkem spolupráce se značkou Mitsubishi Motors Corporation při vývoji elektrického pohonu adaptovaného pro užitkový vůz, která se datuje od roku 2010. Stejně jako současný model Partner se bude i elektrická verze vyrábět v závodě PSA Peugeot-Citroën ve Vigo s regionální podporou kraje Galice.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů