zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

UNILEVER DÍKY NOVÉMU LOGISTICKÉMU PROJEKTU SNÍŽÍ V ČR MNOŽSTVÍ KAMIONOVÉ PŘEPRAVY

11.10.2012
Doprava
UNILEVER DÍKY NOVÉMU LOGISTICKÉMU PROJEKTU SNÍŽÍ V ČR MNOŽSTVÍ KAMIONOVÉ PŘEPRAVY

Společnost Unilever představila nový projekt financovaný ze zdrojů EU, který povede ke snížení vzdálenosti odjetých kilometrů kamionů na evropských cestách přibližně o 200 mil. kilometrů ročně do konce roku 2014 a to v porovnání s úrovní v roce 2010.Z toho přibližně 2,2 mil. kilometrů v České republice.

"Nový program dopravního managementu společnosti přispěje k podstatnému snížení vlivu dodavatelského řetězce Unilever na životní prostředí a evropskou síť silnic," říká Michal Glacner, LogisticDirector, UNILEVER CentralEurope.

Na základě smlouvy podepsané s Evropskou komisí bude zřízena nová síť hlavních uzlů, která bude řízena logistickým centrem Unilever (Unilever´sUltralogistik) v Katowicích. Celý projekt bude používat nejnovější technologii za účelem optimalizace vytíženosti nákladu používaných kamionů.

Jde o nejrozsáhlejší projekt svého druhu s ohledem na velikost a rozsah v rámci EU a významně přispěje k prosazení Plánu trvale udržitelného rozvoje společnosti Unilever (USLP), který si vytknul za cíl zdvojnásobit objem jejího podnikání při snížení vlivu na životní prostředí do roku 2020.

Unilever se ve svém Plánu udržitelného rozvoje zavázal, že do roku 2020 zajistí produkci emisí CO2 ze své globální logistické sítě na úrovni nebo pod úroveň roku 2010 - navzdory podstatně vyšším objemům, které budou generované růstem společnosti. Toto bude představovat zlepšení o 40 % v účinnosti snížení CO2.

Předpokládá se, že tento nový projekt vyloučí do konce roku 2014 ekvivalentní hodnotu 154 000 cest kamionů mezi Bruselem a Varšavou nebo více jak 260.000 cest kamionů mezi Berlínem a Bruselem a to v porovnání s rokem 2010. Snížení dopravy by mělo nastat téměř ve všech členských zemích EU, zejména by mělo mít vliv na oblasti častého vzniku dopravní zácpy.

Méně kamionů na silniční síti bude mít za následek snížení emisí uhlíku.Projekt předpokládá do konce roku 2014 snížení uhlíkové stopy naší logistické sítě kolem 15.000 tun CO2 každý rok, v porovnání s rokem 2010.

Jan Zijderveld, prezident UnileverEurope prohlásil: "Tento projekt představuje hlavní krok vpřed při prosazování Plánu trvale udržitelného rozvoje společnosti Unilever. Vede ke snižování počtu najetých kilometrů našimi kamiony a následkem toho dojde k významnému snížení vlivu našeho podnikání na životní prostředí. Nicméně obchodní výhody této iniciativy jsou stejně důležité a ještě jednou představují ziskový příklad prosazování trvale udržitelného rozvoje do našeho podnikání. Tento projekt nejenom sníží uhlíkovou stopu, ale následkem toho dojde k dlouhodobým úsporám a toto přispěje k ještě větší efektivitě našeho podnikání a cenové efektivitě".

Logistické centrum Unilever (Unilever´sUltralogistik) v Katowicích bude řídit síť regionálních hlavních uzlů a každý z hlavních uzlů bude zodpovědný za snížení počtu najetých kilometrů vozidel se zajištěním toho, že kamiony budou více naplněné a to jak při evropských cestách od dodavatelů do továren, tak i z továren do skladů.

Marco Polo je financující program EU pro logistické provozovatele, kteří se zavázali k udržitelné přepravě zboží po Evropě. V letech 2003 a 2009 získalo financování projektů přes 500 firem. Druhý program Marco Polo běží od roku 2007 do roku 2013 s rozšířeným rozpočtem a ještě větší ambicí. Jednou z klíčových priorit tohoto projektu je omezení silniční dopravy.

V roce 2011 dosáhla společnost Unilever 8 % zlepšení v účinnosti emisí CO2 produkovaných z jejích přepravních provozů v porovnání s rokem 2010.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí