Hotel Adria: I malá firma může být šetrná ke svému okolí
Na recepci hotelu Adria na Václavském náměstí panuje čirý ruch. Hosté pomalu procházejí do svých pokojů, někteří z nich se zastaví u plakátů, které upozorňují na "zelené aktivity" hotelu. Jiní se zastaví u banneru, jenž připomíná, že hotel letos oslavil sté výročí své existence. Během uplynulých několika let se Adrii díky jejímu šetrnému přístupu k životnímu prostředí podařilo získat několik prestižních ocenění. Mezi ně patří například ekoznačka EU "Květina" nebo Top odpovědná malá firma roku 2011.
Návštěvníky na první pohled zaujmou pohybová čidla na chodbách vedoucích k jednotlivým pokojům, jež snižují spotřebu elektrické energie. Hotel také používá úsporné žárovky, třídí odpad a omezuje i použití jednorázových obalů.
"Zhruba před měsícem jsme do všech umyvadel nainstalovali perlátory. Ty jsou nyní i u téměř všech sprch v hotelu," popisuje jednu z posledních novinek Jitka Rimellová, vedoucí marketingového oddělení. Perlátor je doplněk, který umožňuje načeřit vodu vzduchem a snížit tak její spotřebu.
"Úspora vody je už nyní viditelná," dodává Rimellová. Podle jejích slov hotel pravidelně hodnotí, jaká další opatření na úsporu energie nebo vody by se dala přijmout. Pro hotel je na prvním místě komfort návštěvníků, proto se sami hosté mohou dobrovolně rozhodnout, zda budou postupy pro šetření energií využívat či ne. Hosté mohou podle svého přání třídit odpad, zeptat se zaměstnanců na možnost využít městskou hromadnou dopravu nebo si nechat zprostředkovat zápůjčku kola. Mohou také požádat, aby se lůžkoviny nebo ručníky měnily během jejich pobytu v hotelu méně často.
Do aktivit spojených s ochranou životního prostředí se často zapojují i zaměstnanci. Jednotlivé pokoje tak zdobí kytice, které natrhali pracovníci hotelu, a to převážně v blízké Františkánské zahradě. Právě s ní má hotel dohodu a často se podílí na jejím vylepšování. Letos například v zahradě zaměstnanci a obchodní partneři natírali lavičky či sloupy lamp. "Nemáme manuály ani desatero CSR. Jsem přesvědčen, že je nutné jít vlastním příkladem. Netvrdím ale, že je 100 procent zaměstnanců touto myšlenkou nadšeno, to ani není cílem," uvádí Karel Doubek, ředitel hotelu.
Adria ale není jediným zařízením, které si vzalo myšlenku CSR za vlastní. Mezi další patří například Hotel Perla nebo Chateau Mcely.
Společenské odpovědnosti firem se podle Doubka nyní blýská na lepší časy. "Situace se v této oblasti velmi lepší. Člověk by mohl říct, že nyní není čas na CSR, opak je ale pravdou. Veřejnost se zajímá o to, co podnikatel dělá pro své okolí," uzavírá Doubek.
AUTOR: Simone Radačičová
AUTOR-WEB: www.ihned.cz