Pátek, 29. března 2024

Mikulášská nadílka Nadace Partnerství - až 30 tisíc na výsadby stromů

Mikulášská nadílka Nadace Partnerství - až 30 tisíc na výsadby stromů

Obce, školy, občanská sdružení, spolky a další organizace mají nyní příležitost díky iniciativě Stromy místo letáků získat grant na jarní výsadby stromů ve výši až 30 tisíc korun. Uzávěrka žádostí je 21. ledna 2013. O výsadbách, které peníze získají, rozhodne nejprve odborná komise a po té veřejnost v internetovém hlasování. Stromy místo letáků jsou projektem Nadace Partnerství a společnosti MAKRO Cash & Carry, jehož cílem je snížit počet zasílaných papírových letáků a podpořit sázení stromů.

"Finanční rozmezí, kterým je možné výsadbu podpořit, jsme nově navýšili na 10 až 30 tisíc korun. Jednou z podmínek udělení grantu je, aby za tuto částku vysadilo 10 a více kusů stromů," uvádí koordinátorka Ivana Adámková z Nadace Partnerství. Penězi lze pokrýt nákup a dopravu sazenic i materiál nezbytný k výsadbě stromů, například kůly, úvazy, pletivo chránící před okusem zvěří nebo mulč. Podrobnější informace o grantu na www.stromzivota.cz.

Ze všech došlých žádostí odborná komise zvolí výsadby, které postoupí do internetového hlasování. Mezi nejdůležitější kritéria rozhodování poroty bude patřit zapojení široké veřejnosti do sázení stromů, výběr vhodných původních druhů dřevin i zajištění kvalitní následné péče o vysazené stromy. Internetové hlasování pak proběhne v druhé polovině února 2013. Grant od Nadace Partnerství obdrží výsadby, které na webových stránkách www.makro.cz podpoří nejvyšší počet lidí.

"Projekt Stromy místo letáků umožňuje každoročně rozvíjet 12 a půl tisíc uvědomělých zákazníků, kteří se rozhodnou přihlásit k odběru letáku elektronického namísto papírového. Za každého takového zákazníka věnujeme Nadaci Partnerství na výsadbu stromů 20 korun," vysvětluje Kateřina Pištorová ze společnosti MAKRO Cash & Carry. Spotřebitelé tímto způsobem pomáhají obnovovat zeleň v krajině i obcích a zároveň přispívají ke snížení spotřeby papíru nutného k vytištění letáků. "Počty papírových reklamních letáků doručených do schránek různými obchodníky jsou opravdu vysoké, jen loni jich bylo přibližně 4 miliardy. Jsme rádi za každou snahu lidí i firem zacházet s papírem, respektive i dřevem a stromy, šetrně a úsporně," dodává v závěru Ivana Adámková.

Bližší informace o nadačních příspěvcích: www.nadacepartnerstvi.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů