zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Mikulášská nadílka Nadace Partnerství - až 30 tisíc na výsadby stromů

06.12.2012
Příroda
Mikulášská nadílka Nadace Partnerství - až 30 tisíc na výsadby stromů

Obce, školy, občanská sdružení, spolky a další organizace mají nyní příležitost díky iniciativě Stromy místo letáků získat grant na jarní výsadby stromů ve výši až 30 tisíc korun. Uzávěrka žádostí je 21. ledna 2013. O výsadbách, které peníze získají, rozhodne nejprve odborná komise a po té veřejnost v internetovém hlasování. Stromy místo letáků jsou projektem Nadace Partnerství a společnosti MAKRO Cash & Carry, jehož cílem je snížit počet zasílaných papírových letáků a podpořit sázení stromů.

"Finanční rozmezí, kterým je možné výsadbu podpořit, jsme nově navýšili na 10 až 30 tisíc korun. Jednou z podmínek udělení grantu je, aby za tuto částku vysadilo 10 a více kusů stromů," uvádí koordinátorka Ivana Adámková z Nadace Partnerství. Penězi lze pokrýt nákup a dopravu sazenic i materiál nezbytný k výsadbě stromů, například kůly, úvazy, pletivo chránící před okusem zvěří nebo mulč. Podrobnější informace o grantu na www.stromzivota.cz.

Ze všech došlých žádostí odborná komise zvolí výsadby, které postoupí do internetového hlasování. Mezi nejdůležitější kritéria rozhodování poroty bude patřit zapojení široké veřejnosti do sázení stromů, výběr vhodných původních druhů dřevin i zajištění kvalitní následné péče o vysazené stromy. Internetové hlasování pak proběhne v druhé polovině února 2013. Grant od Nadace Partnerství obdrží výsadby, které na webových stránkách www.makro.cz podpoří nejvyšší počet lidí.

"Projekt Stromy místo letáků umožňuje každoročně rozvíjet 12 a půl tisíc uvědomělých zákazníků, kteří se rozhodnou přihlásit k odběru letáku elektronického namísto papírového. Za každého takového zákazníka věnujeme Nadaci Partnerství na výsadbu stromů 20 korun," vysvětluje Kateřina Pištorová ze společnosti MAKRO Cash & Carry. Spotřebitelé tímto způsobem pomáhají obnovovat zeleň v krajině i obcích a zároveň přispívají ke snížení spotřeby papíru nutného k vytištění letáků. "Počty papírových reklamních letáků doručených do schránek různými obchodníky jsou opravdu vysoké, jen loni jich bylo přibližně 4 miliardy. Jsme rádi za každou snahu lidí i firem zacházet s papírem, respektive i dřevem a stromy, šetrně a úsporně," dodává v závěru Ivana Adámková.

Bližší informace o nadačních příspěvcích: www.nadacepartnerstvi.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí