zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nové systémy umožňují tramvajím a autobusům nestát dlouho na křižovatce

22.04.2013
Urbánní ekologie
Nové systémy umožňují tramvajím a autobusům nestát dlouho na křižovatce

Více než dvě třetiny semaforů na tramvajové síti už jsou s preferencí tramvají. V roce 2011 jich přibylo 13, většinou při obnově původního zařízení, jež bylo bez preference. Pomalu naopak pokračuje výstavba podélných dělících prahů, které brání autům ve vjíždění na koleje. Loni se jich vybudovalo jen 150 metrů. Větší úspěchy mají v liniové preferenci autobusy. Vyhrazené pruhy se prodloužily o 1220 metrů. Nejvýznamnější je půlkilometrový přírůstek na Vysočanské estakádě.


SVĚTELNÉ SIGNALIZACE

Světelné signalizace už čtvrtým rokem táhnou rozvoj preference MHD v Praze. V roce 2011 vznikla preference tramvají na 13 signalizovaných křižovatkách či přechodech. Dobrou zprávou je i fakt, že se obvykle nejednalo o výstavbu nového zařízení, ale o obnovu či úpravu původního semaforu, který fungoval bez preference a působil zdržení vozidel MHD.

Z těch nejvýznamnějších počinů pro zlepšení provozu tramvají bylo zavedení preference na Koh-i-nooru a na Klárově, který byl ze seznamu zařízení s preferencí vyřazen o rok dříve. S ukončením objízdné trasy pro výstavbu Blanky vznikla preference tramvají na dvou semaforech na Malovance, byť ještě vyžaduje doladění. Naopak záporný efekt pro tramvaje měla obnova SSZ Vinohradská - Želivského a nenaplněna byla očekávání také na SSZ Průběžná - V Korytech u nádraží Strašnice. Zatím žádný příznivý dopad nemá ani rekonstrukce semaforů na I. P. Pavlova.

Nový způsob detekce tramvají je od září 2011 zkušebně v provozu na SSZ Národní divadlo na vjezdu od Smetanova nábřeží. Klasický trolejový kontakt je doplněn o tzv. vzdálené rádio. Rádiový přijímač, který se standardně používá pro stavění výhybek, je v tomto případě umístěn už 200 metrů před křižovatkou a je využit pouze pro přihlašování tramvaje do SSZ. Výhodou zařízení je, že kromě přítomnosti tramvaje zjistí i směr její jízdy křižovatkou. Odbočující tramvaj (linka 18) tak dostává volno dle možností do jízdy, což dříve prakticky nebylo možné. Zařízení procházelo v roce 2011 laděním a ověřováním spolehlivosti.

Více čtěte na:http://preference.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2012041401

ZDROJ:http://preference.prazsketramvaje.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
13
11. 2019
13.11.2019 - Seminář, školení
Brno, ApS Brno s.r.o.
B.I.D. Services, s.r.o.
14
11. 2019
14.11.2019 - Konference
Praha, EXPO LETŇANY
INISOFT s.r.o.
19
11. 2019
19.11.2019 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
INISOFT s.r.o.
20
11. 2019
20.11.2019 - Seminář, školení
Brno, ApS Brno s.r.o.
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí