Zpět k přírodě - nový trend v kosmetice
Nový trend v kosmetice, návrat zpět k přírodě, nabízí lékárnám a výrobcům kosmetiky nové možnosti jak si navýšit obrat. Celosvětově leží obrat trhu s bio a přírodní kosmetikou kolem 9,2 miliard dolarů a vykazuje rostoucí tendenci. Negativní vlivy v důsledku hospodářské krize se na tomto trhu neprojevily. V Evropě je trh s přírodní kosmetikou nejsilnější v Německu a v Rakousku - podíl přírodních výrobků činí bezmála 10 %.
Vůdcem na trhu v oblasti bio a přírodní kosmetiky je švýcarská firma Weleda. Její obrat za posledních pět let stoupnul o 30 %. V roce 2012 zaznamenala společnost tržby ve výši 324 milionů eur. Dobře se daří také výrobci přírodní kosmetiky ze Štýrska, společnosti Ringana, která navýšila obrat v minulém roce o 40 % na současných 15,5 milionů eur. Zakladatel firmy Andreas Wilfinger vidí úspěch v tom, že zákazníci si především váží filosofie firmy. Kolem 60 % obchodů probíhá v Rakousku. Exportuje se především na sousední trhy - do Německa, Švýcarska, Itálie, ale také do Španělska. Zákazníky firmy jsou z 80 % ženy, průměrný věk je 40 let. V současné době přibývají také muži a mladší zákazníci. Poptávány jsou kvalitní výrobky a méně chemie. Důvěra ve značku a obsah produktů se stává čím dál důležitější.
Také u dm drogerie zjistili nárůst prodejů přírodní kosmetiky. Harald Bauer, člen představenstva odpovědný za marketing a nákup, to označuje za silný až velmi silný nárůst. Lidé věnují více pozornosti udržitelným produktům, které se po roce 2010 hodně rozšířily. Od té doby se rozsah nabízeného sortimentu konstantně zvyšuje.
V roce 2012 bylo v Rakousku vydáno celkově 1,5 miliardy eur za kosmetické produkty. Na péči o pleť se vydalo dohromady 300 mil. eur. Do pleťových krémů bylo investováno 115 mil. eur, 90 mil. eur šlo na tělové krémy a 40 mil. eur na prostředky na čištění pleti. 210 milionů eur bylo vydáno za mýdla, přísady do koupelí a sprchové gely. Dekorativní kosmetika vykázala následující čísla: 200 milionů eur bylo vydáno za make-up, oční stíny a jiné kosmetické potřeby. Make-up je v této oblasti zastoupen 65 %, péče o rty a nehty 18 %.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraničního zastoupení MPO ve Vídni.