zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Spolehlivost, ekologičnost...

30.11.2013
Ekologická auta
Spolehlivost, ekologičnost...

Nejrůznější organizace se snaží hodnotit nová i lehce ojetá auta podle všech možných kritérií, aby pomohly správcům vozových parků v orientaci mezi množstvím výrobků na trhu.

Pilným vydavatelem nejrůznějších doporučení je například německý autoklub ADAC, který každoročně vydává statistiky poruchovosti často zastoupených modelů aut na silnicích našeho severozápadního souseda.

Kdo zlobí anděly

Nespokojí se s celkovým pořadím modelů v různých velikostních kategoriích, ale každý vůz hodnotí i podle každého ročníku (letos to byly roky výroby 2007 až 2012) a publikuje soupis jeho nejčastějších závad. Stačí si do vyhledávače na internetu zadat "ADAC Pannenstatistik 2013" a k podrobným výsledkům, které zaberou spousty stran, se dostanete. ADAC má dostatek podkladů, jeho "žlutí andělé" jen loni vykázali více než 2,6 milionu zásahů. Nejvíce jich bylo při arktickém počasí 2. února 2013 - přes 27 500! Do hodnocení modelů se řadí pouze technické závady nikoli problémy typu proražené pneumatiky, za které může řidič. Největší procento z nich tvoří problémy s bateriemi - téměř 32 %.

Když vezmeme vítěze a poražené v jednotlivých šesti kategoriích dle značek, tak nejlépe vychází Audi (Q5 a A6) a VW (Fox a Transporter) se dvěma triumfy. O poslední místa se podělilo šest různých výrobců - Chevrolet (Matiz) mezi prcky, Hyundai (i20) u malých aut, VW (Eos) u kompaktů, Ford (S-MAX) ve střední třídě, Škoda (Superb) ve vyšší střední třídě a Fiat (Ducato) u dodávek.

Nejoblíbenější modely v Česku většinou patří podle ADAC v německých podmínkách k těm poruchovějším. Týká se to většiny škodovek až na lehce nadprůměrnou Octavii, ale také korejského dua Hyundai i30/Kia cee´d. Dobře si vedou oblíbené volkswageny Golf a Passat.

Zelení a černí

Dalším zajímavým počinem autoklubu ADAC je testování vozů podle vlivu na životní prostředí a měření skutečné spotřeby. ADAC EcoTestem už prošlo 419 aut. Podle nové metodiky používané od března 2012 nejméně škodí provoz malého elektromobilu VW e-up!, který získal 101 bodů s naměřenou spotřebou 13,77 kWh na 100 km. V závěsu za ním je dvojice stobodových aut na zemní plyn Audi A3 Sportback q-tron S tronic a VW Golf 1.4 TGI následovaná dalšími auty na CNG Seatem Mii a Škodou Citigo (spotřeba 3,15 kg zemního plynu na 100 km) a elektromobilem Tesla s 98 body. Nejekologičtějším hybridem je Toyota Prius Plug-in (93 b.), dieselovým autem Mercedes E 220 BlueTEC (92 b. - naměřená spotřeba 4,86 l nafty na 100 km) a benzinovým Škoda Octavia 1.2 TSI Green tec (88 b. - naměřená spotřeba 5,37 l benzinu na 100 km).

Nejhorší hodnocení podle nové metodiky obdržel sporťák Audi R8 Spyder s pětilitrovým desetiválcem a pohonem všech kol (21 bodů, spotřeba 12,43 l benzinu na 100 km).

Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
13
11. 2019
13.11.2019 - Seminář, školení
Brno, ApS Brno s.r.o.
14
11. 2019
14.11.2019 - Přednáška, diskuse
Interhotel Moskva Zlín
B.I.D. Services, s.r.o.
14
11. 2019
14.11.2019 - Konference
Praha, EXPO LETŇANY
18
11. 2019
18.11.2019 - Seminář, školení
Praha, Hotel Olympik
INISOFT s.r.o.
19
11. 2019
19.11.2019 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí