zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Mýty a fakta k obměně vozového parku MŽP

30.12.2013
Doprava
Mýty a fakta k obměně vozového parku MŽP

Uvádíme několik upřesnění k mediálním informacím ohledně nákupu nových aut pro Ministerstvo životního prostředí a jeho resortní organizace. Ministerstvo životního prostředí se nyní nachází v přípravné fázi obměny svého vozového parku, nikoli ve vypisování výběrového řízení. Nebylo vydáno ani předběžné oznámení. Vypracováváme analýzy, mapujeme možnosti a porovnáváme jednotlivé varianty řešení. MŽP připravilo návrh řešení obměny vozového parku resortních organizací a samotného MŽP. Z konzultací se zmíněnými resortními organizacemi a hospodářskou správou MŽP vyplynul předběžný počet automobilů, které by měly být pro resortní organizace a MŽP obměněny, 130 - 135. Tato varianta bude dále rozpracovávána. Předpokládá se obměna vozidel starších sedmi let podle počtu najetých kilometrů a stavu vozidla.

O konkrétní značce neuvažujeme, protože v transparentním výběrovém řízení, které je v této situaci jediné možné, konkrétní značku ani uvést nemůžeme. Jde nám o typologii vozů, která bude odpovídat požadavkům resortních organizací.

Za výhodu operativního leasingu, který je jednou z variant, považujeme fakt, že není nutné financovat celý vůz, ale jen jeho část ke garantované zůstatkové hodnotě. Služby poskytované leasingovou společností v rámci full servisu operativního leasingu (zajištění povinného ručení, havarijního pojištění, servisních prohlídek, oprav, výměny pneumatik, přistavení náhradního vozidla, sledování pohybu vozidel pomocí GPS apod.), přispívají k vyšší efektivitě práce zaměstnanců. Zároveň tato forma zajištění všech služeb v jednom kontraktu funguje jednoznačně i jako protikorupční opatření, kdy nevzniká prostor pro individuální dohody v místě při pořizování dalších souvisejících služeb a rovněž přispívá k zamezení neefektivního vynakládání finančních prostředků.

Finální rozhodnutí o obměně a způsobu obměny vozového parku bude učiněno pouze na základě ekonomických parametrů a jejich výhodnosti.

Důvodem obměny vozového parku resortních organizací je zastarávání vozového parku. Průměrné stáří vozového parku resortu životního prostředí je přes sedm let. Poslední systémová obměna autoparku proběhla v roce 2010.

Obměna vozového parku může být provedena veřejnou zakázkou, jinak podle zákona ani postupovat nelze. V následujících dnech nebo týdnech si zadáme vypracování nezávislé oponentní studie externím subjektem, který zhodnotí námi navržené varianty.

Resortní organizace i MŽP se musí řídit usnesením vlády č. 930 ze 14. prosince 2011, kdy bylo jasně řečeno, že vozidla jsou komoditou povinně nakupovanou s využitím institutu centrálního zadavatele v rámci resortních systémů centralizovaného zadávání veřejných zakázek.

Zdroj: MŽP

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
18
11. 2019
18.11.2019 - Seminář, školení
Praha, Hotel Olympik
INISOFT s.r.o.
19
11. 2019
19.11.2019 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
19
11. 2019
19.11.2019 - Konference
Praha
INISOFT s.r.o.
20
11. 2019
20.11.2019 - Seminář, školení
Brno, ApS Brno s.r.o.
21
11. 2019
21.11.2019 - Seminář, školení
Hotel TRIM Pardubice
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí