zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Elektrobus Škoda Perun se dobije pantografem

09.02.2014
Ekologická auta
Urbánní ekologie
Elektrobus Škoda Perun se dobije pantografem

Škoda Electric navázala na vývoj trolejbusů, autobusu na vodíkový pohon, asériového hybridu a vyrobila nový bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner). Jeho výhodou jsou kromě ekologického provozu například i ekonomičtější provozní náklady, než u klasických autobusů se spalovacím motorem. Jedná se o dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo s výkonem 160kW a dojezdem kolem 150 kilometrů. Konkrétní technická stránka vozidla týkající se dojezdu a obsaditelnosti je ovšem velmi závislá na osazené baterii. Parametry vozidla tak nejsou svazující a lze je měnit dle přání zákazníka.

Koncepce elektrického autobusu sleduje poslední technologické trendy a využívá moderní řešení. Jeho nabíjení se během dne provádí střešním pantografovým dobíječem a v nočních hodinách v depu přenosným dobíječem se standardem COMBO CCS. Přes den lze baterie vozidla dobít na 100 % kapacity za 50 minut, noční dobíjení včetně balancování článků je v řádu několika hodin. Do vozidla se vejde přes 80 cestujících a jeho maximální rychlost je 70 km/hod. Nový elektrobus byl poprvé představen v roce 2013 na Václavském náměstí v Praze.

Délka

12 000 mm

Šířka

2 550 mm

Výška

3 250 mm

Výkon elektromotoru

160 kW

Energie v baterii

Standardně 221 kWh, na přání zákazníka lze snížit/zvýšit

Maximální dojezd

Standardně 120 km (SORT2, 90% hloubka vybití), 200 km max.

Max. rychlost

70 km/hod

Celkový počet cestujících

82

Fota a technický popis na:

http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-a-hybridni-autobusy/batterybus-skoda-26bb-he/

ZDROJ: www.skoda.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí