Elektrobus Škoda Perun se dobije pantografem
Škoda Electric navázala na vývoj trolejbusů, autobusu na vodíkový pohon, asériového hybridu a vyrobila nový bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner). Jeho výhodou jsou kromě ekologického provozu například i ekonomičtější provozní náklady, než u klasických autobusů se spalovacím motorem. Jedná se o dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo s výkonem 160kW a dojezdem kolem 150 kilometrů. Konkrétní technická stránka vozidla týkající se dojezdu a obsaditelnosti je ovšem velmi závislá na osazené baterii. Parametry vozidla tak nejsou svazující a lze je měnit dle přání zákazníka.
Koncepce elektrického autobusu sleduje poslední technologické trendy a využívá moderní řešení. Jeho nabíjení se během dne provádí střešním pantografovým dobíječem a v nočních hodinách v depu přenosným dobíječem se standardem COMBO CCS. Přes den lze baterie vozidla dobít na 100 % kapacity za 50 minut, noční dobíjení včetně balancování článků je v řádu několika hodin. Do vozidla se vejde přes 80 cestujících a jeho maximální rychlost je 70 km/hod. Nový elektrobus byl poprvé představen v roce 2013 na Václavském náměstí v Praze.
Délka |
12 000 mm |
Šířka |
2 550 mm |
Výška |
3 250 mm |
Výkon elektromotoru |
160 kW |
Energie v baterii |
Standardně 221 kWh, na přání zákazníka lze snížit/zvýšit |
Maximální dojezd |
Standardně 120 km (SORT2, 90% hloubka vybití), 200 km max. |
Max. rychlost |
70 km/hod |
Celkový počet cestujících |
82 |
Fota a technický popis na:
http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-a-hybridni-autobusy/batterybus-skoda-26bb-he/
ZDROJ: www.skoda.cz