zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

V Brně dávají na pečivo papírové sáčky, využívají se i k reklamě

09.03.2014
Odpady
V Brně dávají na pečivo papírové sáčky, využívají se i k reklamě

Menší a střední brněnské obchody s potravinami začaly zákazníkům nabízet vedle mikrotenových sáčků na pečivo i papírové. Firma BK Solutions, která tyto sáčky dodává, se tak snaží kombinovat ekologický produkt s reklamním. Tiskne na ně reklamu různých firem či živnostníků. Tentýž model funguje již v dalších čtyřech českých městech. Za čtvrt roku se v Brně povedlo získat do projektu přes 40 prodejen, řekl dnes ČTK zástupce firmy Luděk Horáček.

Sáčky unesou až dvoukilový nákup a zhruba za tři měsíce se rozloží. "Evropský ekologický certifikát mají jak na materiál, tak na barvy, kterými se tisknou reklamy," uvedl Horáček. Projekt nalezl v Brně i podporu Nadace Partnerství, která se podílí na různých ekologických projektech.

Obchody dostávají sáčky zdarma, tisk a distribuce se zaplatí z příjmů z reklamy. Zájem o ni mají především střední a malí živnostníci z bližšího okolí prodejny. "Chceme, aby šlo o firmy, které se chovají ekologicky," doplnil Horáček. Společnost zatím dodává do Brna měsíčně 50.000 sáčků, kapacitu má nachystanou na 200.000. "Je nemožné, abychom nahradili mikrotenové sáčky, ale toto je alternativa. Uvidíme, jak na ně lidé zareagují," sdělil Horáček.

Reklama na sáčcích by měla být účinnější než klasické letáky, jimiž jsou lidé zahlceni a věnují jim jen malou pozornost. "Sáček si odnesou domů a dokud chleba nesní, sáček nevyhodí," uvedl Horáček. Přemýšlí o tom, že by podobné sáčky mohly fungovat i u knihkupců, kteří dávají zákazníkům knihy do igelitových tašek.

Snaží se také o rozšíření projektu do Zlína a do Bratislavy. Rád by dostal papírové sáčky i do supermarketů. Jednání s nimi jsou však mnohem náročnější vzhledem k tomu, že management je buď v Praze, nebo v zahraničí.

Firma BK Solutions má centrálu v Polsku, kde se podařilo papírové sáčky na pečivo zavést už v desítkách měst. Podnikatelský projekt rozšiřuje pomocí franšízingového podnikání i do dalších evropských zemí, zatím východoevropských a středoevropských. Cílí také na Rakousko a Německo. Na webových stránkách uvádí, že ročně nahradí sedm milionů mikrotenových sáčků.

Zdeněk Meitner

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí