Průlom v oblasti vodíkových aut?
Vědci z australské univerzity RMIT v Melbourne přišli s technologií zásadně vylepšeného vodíkového článku, resp. vodíkové baterie. Jako nosič energie se nepoužívá plynný vodík, ale kovové hydridy - sloučeniny vodíku s kovovými prvky.
Kovové hydridy jsou křehké pevné látky kovového vzhledu. Tyto sloučeniny se vyznačují vodivými nebo polovodivými vlastnostmi. Jejich struktura není ještě zcela objasněná, ale materiál se dá dobře využít jako nosič elektrické energie.
Klasické vodíkové palivové články potřebují ke svému fungování plynný vodík. Ten se získává různými způsoby, jedním z nejčastějších je energeticky náročná elektrolýza vody. V palivových článcích pak za elektrochemické reakce mezi vodíkem a kyslíkem vzniká elektrická energie.
Při elektrolýze vzniká kyslík a vodík, který se stlačuje a ukládá do nádrže. Dlužno podotknout, že skladování plynného vodíku je obrovský problém - jak finanční, tak bezpečnostní i technický. Více čtěte na: http://www.hybrid.cz/vodik-utoci-protonova-prutokova-baterie
ZDROJ: www.hybrid.cz