Udržitelné nakládání s vodou je pro naši budoucnost zásadní. Potvrdily firmy svým podpisem
Přední firmy, které působí na území České republiky, se rozhodly přijmout konkrétní kroky v naplňování takových postupů, jež prokazatelně směřují k odpovědnému a udržitelnému nakládání s vodou. To má příznivý vliv na snižování negativního dopadu na kvalitu životního prostředí, změny v krajině a biodiverzitu vodních ekosystémů.
Představitelé7 firem: Heineken Česká republika, Ambruz&DarkDeloitteLegal, MOSAIC HOUSE, Plzeňský Prazdroj, Skanska, ŠKODA AUTO a Skupina ČEZ - stvrdili 20. března na konferenci VODA 2014 svým podpisem Prohlášení Firmy a voda 2014+.Firmy, které jako první podepsaly prohlášení, pracují již déle než rok v expertní skupině Firmy a voda v rámci činnosti platformy Byznys pro společnost, největší odborné organizace zaměřené na udržitelné podnikání,hlavním patronem skupiny je firma Heineken Česká republika.
"Chceme-li reagovat na globální ekologické výzvy, vyžaduje to vždy odpovědný přístup na lokální úrovni. Firmy významně ovlivňují stav vod v České republice. Přístup firem k nakládání s vodou se prolíná všemi třemi základními oblastmi udržitelného podnikání - ekonomickou, environmentální i sociální," říká Pavlína Kalousová z platformy Byznys pro společnost, která podpis Prohlášení mezi firmami iniciuje.
K Prohlášení se mohou následně připojit i další firmy, řada z nich už projevila zájem. "K přijetí těchto základních principů vyzýváme i další společnosti působící v České republice. Jsme si vědomi toho, že i v naší geografické oblasti není budoucnost udržitelných vodních zdrojů samozřejmostí," říká Klára Matasová, z Byznys pro společnost, která se odborně zabývá problematikou životního prostředí v ČR.
V Prohlášení Firmy a voda 2014+ se firmy zavazují k následujícím principům:
- Zavádět ekonomicky i ekologicky opodstatněné metody snižování odběru vody z vodovodní sítě, případně čerpání podzemních a povrchových vod. Aplikovat způsoby, které umožňují v co nejvyšší míře omezit znečištění vypouštěných vod. Zohledňovat a eliminovat při výstavbě a pronájmu budov možný dopad na místní klima.
- Dlouhodobě monitorovat, měřit a vyhodnocovat spotřebované množství a způsoby, kterými je ve firmě s vodou nakládáno.
- Vzdělávat zaměstnance v oblasti šetrného nakládání s vodou a informovat o něm veřejnost.
Právě velké firmy by měly svým přístupem motivovat domácí i zahraniční firmy k odpovědnému chování, založenému na principech udržitelného rozvoje." Jaké manažerské a informační nástroje si zvolí, je věcí každé z nich. Cílem by ale vždy mělo být udržitelné řízení vodních zdrojů," říká JiříHauptmann z firmy Heineken Česká republika, generální patron pracovní skupiny Firmy a voda.
Na konferenci VODA 2014, kterou pořádala agentura Publicon, vystoupili k tématu odborníci z Ministerstva životního prostředí, Výzkumného ústavu vodohospodářského T.G.Masaryka, zástupce pražské kanceláře OSN, zástupci firem a neziskových organizací.
Další informace:
Veronika Němcová, PR manažerka Byznys pro společnost, 602 374 433, nemcova@byznysprospolecnost.cz