zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

06.05.2014
Obecné
Krátce - různé

Jak nedávno psala kamarádka, sedět sám dvě hodiny v hospodě znamená pouze to, že se člověku vybije baterie v mobilu. A co když navíc nemá po ruce zásuvku? Existují sice solární nabíječky, ale opět - co když slunce zrovna nesvítí? Tehdy přichází čas pro Trinity - malý větrníček, který se vejde do batohu a pomocí USB dokáže vygenerovat až 15 wattů za pomoci zabudované 15000mAh baterie. Navíc Trinity umí dobít i sebe sama pro případ náhlého bezvětří a dobíjení je možné také ze standardní elektrické sítě. Zaváděcí cena na serveru Kickstarter vychází na necelých tři sta dolarů.

Čínská společnost Winsun, sídlící ve městě Su Čou, zahájila výrobu 3D vytištěných ekologických domů. Místo cihel a malty jsou domy vyrobeny z cementu a odpadových hmot, které se pokládají po vrstvách. Právě využití odpadových materiálů dělá výrobky ekologickými a velmi levnými - jeden takový příbytek vyjde na 4800 dolarů a 3D technologie umožňuje masovou výrobu. Za 24 hodin je možno vyrobit až deset takových domů. Pochopitelně nenabízí příliš velký luxus či dostatek prostoru, primárně se s nimi počítá na kanceláře. 3D tisk zatím neumožňuje výrobu střechy, na jejím řešení se ale pracuje.

Dotaz:
Jaký je rozdíl mezi procesem EIA a SEA? Domnívám se, že by se mohlo jednat o totéž.
Proces SEA, tedy "strategická EIA" je ošetřený stejným zákonem 100/2001 Sb. v platném znění. Týká se jej díl 3 (od § 10a) "Posuzování vlivu koncepce na životní prostředí". Ten se ovšem objevuje až v současné novelizované podobě zákona, v původním znění z r. 2001 nebyl. Má oproti běžnému procesu EIA některé odlišnosti, zohledněné i v přílohách zákona (př. 7 - 10), ale principiálně jde o totéž a řada náležitostí je shodná.

Časopis Moje psychologie z vydavatelství Mladá fronta vychází jako "eko" číslo kompletně vytištěné na recyklovaném papíře. K ekologickému balení se vážou i tzv. zelená témata. Zelené číslo časopisu Moje psychologie tak pokračuje ve speciálních barevných vydáních. Květnové vydání časopisu Moje psychologie je podpořeno marketingovou kampaní v titulech a na webech vydavatelství Mladá fronta a na obrazovkách Metrovision. Ča-sopis bude mít v trafikách přednostní vystavení.

Reklama na přípravky na ochranu rostlin musí obsahovat věty "Používejte přípravky na ochranu rostlin bezpečně. Před použitím si vždy přečtěte označení a informace o přípravku." A naopak nesmí obsahovat v textové ani grafické podobě informace, které by mohly být zavádějící, pokud jde o možné ohrožení zdraví lidí nebo zvířat anebo životního prostředí, například slova jako "představující nízké riziko", "netoxický" či "neškodný". Reklama také nesmí obsahovat žádné vizuální zobrazení potenciálně nebezpečných postupů, jako je směšování nebo použití bez náležitého ochranného oděvu, ani použití v blízkosti potravin či použití dětmi nebo v jejich blízkosti.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí