zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Brno koupilo autobusy s normou EURO5 a také několik plynových autobusů

06.06.2014
Ekologická auta
Brno koupilo autobusy s normou EURO5 a také několik plynových autobusů

Dopravní podnik města Brna v letošním roce zásadně omladí svůj vozový park, a to ve všech trakcích. Prvních osm kloubových autobusů Solaris Urbino 18 dorazilo do Brna v úterý 27. května ráno. "Autobusovou flotilu čeká letos a příští rok doslova masivní obnova. Budeme mít sto nových autobusů na stlačený zemní plyn, šestatřicet kloubových vozů a několik elektrominibusů. Téměř polovinu našich starých autobusů budeme moci vyřadit, čímž snížíme průměrné stáří vozidel a zároveň výrazně zvýšíme podíl nízkopodlažních vozů," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Nákup vozidel v tak velkém objemu si vyžádá náklady v řádu stamilionů. "Efektivním hospodařením v uplynulých třech letech jsme dosáhli značné úspory provozních prostředků a navíc stále aktivně vyhledáváme možnosti spolufinancování projektů z prostředků EU," vysvětlil Miloš Havránek.

Do Brna teď přijelo prvních osm autobusů od výrobce SOLARIS. Do konce června jich výrobce dodá 22, v roce 2014 to bude dalších 14 vozů - celkem 36 autobusů. Jedná se o čtyřdveřový plně nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 18 s délkou 18 metrů. Všechny dveře pro nástup cestujících jsou bez schodů a také průchozí prostor v celém voze je plynulý bez schodů.

Autobusy splňují emisní normu EURO 5. Jejich celková kapacita je 165 míst, z toho 42 míst k sezení. Ve druhých dveřích je instalována manuálně ovládaná vyklápěcí plošina pro nástup a výstup osob na invalidním vozíku. Všechna sedadla jsou plastová skořepinová, každé sedadlo má rukojeť a na některých jsou svislá madla pro lepší stabilitu cestujících.

Autobusy Solaris Urbino budou uvedeny do provozu v červenci. V té době již také bude zkušebně jezdit dvanáct autobusů standardní délky 12 metrů na stlačený zemní plyn (CNG). Dalších 88 těchto vozů přibude do vozového parku na přelomu roku 2014/2015. Plynové autobusy budou palivo čerpat z plnicí stanice ve vozovně Slatina, která je nyní ve výstavbě.

Pro úspěšné dokončení projektu na CNG je stěžejní získání dotace z Operačního programu Životní prostředí. Žádost o podporu z OPŽP v Prioritní ose 2 - Zlepšení kvality ovzduší a snižování emisí byla včas odeslána. "Vzhledem k tomu, že jsme jako jediný žadatel v projektu už fakticky začali, věřím, že se nám požadované podpory dostane," řekl Miloš Havránek. ZDROJ: DPMB

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
24
10. 2019
24.10.2019 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
31
10. 2019
31.10.2019 - Seminář, školení
Praha, Konferenční centrum VŠCHT, Kolej Sázava
5
11. 2019
5.11.2019 - Seminář, školení
Brno, Kongresové centrum BVV
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
5
11. 2019
5.11.2019 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí