Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Dobře cílený marketing

19.09.2009  |  140× přečteno      vytisknout článek

Dobře cílený marketing

Trend zdravého životního stylu přispívá k zájmu o biopotraviny a životní prostředí. To dokazuje fakt, že poptávka po těchto produktech neustále roste. Proto se snažíme pravidelně naši nabídku, která je tvořena produkty naší vlastní privátní značky Spar Natur*pur, neustále rozšiřovat. Speciální aktivity směřujeme k září, Měsíci biopotravin.

Již nyní mohou naši zákazníci vybírat z více než 120 výrobků. Kompletní řada této privátní značky bioproduktů společnosti Spar obsahuje 250 produktů a stále se pracuje na inovacích a rozšíření portfolia výrobků tak, aby pokrýval všechny produktové skupiny. Aktuální novinkou na českých pultech je například biočokoláda, a to mléčná nebo hořká, a biozmrzlina.

DŮRAZ NA EFEKTIVNÍ UMÍSTĚNÍ V PRODEJNĚ

Bioprodukty Spar Natur*pur jsou k dostání ve zcela specifických obalech, jejichž ústřední motiv tvoří vyobrazení louky. Její zelená barva, která vyvolává pocit svěžesti a čerstvosti, tak umožňuje biovýrobkům dobře vyniknout v kontrastu s ostatními "nebioprodukty", a dokonce i v menším množství.

V našich prodejnách se kromě standardního umístění v regálech nacházejí i na speciálně označeném a vyčleněném prostoru, v tzv. biokoutcích, kde zákazníci najdou široký výběr potravin včetně příslušných informačních brožur. Významnou roli při jejich prodeji hraje marketingová podpora, která musí být správně načasovaná a vhodně cílená. Velký důraz je kladen zejména na umístění jednotlivých produktů v prodejně. Výborné zkušenosti máme například s umístěním suchých plodů a ovocných šťáv u ovoce a zeleniny, kde dochází k propojení kategorie suchého sortimentu s kategorií čerstvého ovoce a zeleniny. U biopotravin nevyužíváme promopacky ani žádná jiná speciální balení. Prodejnost podporujeme promoakcemi, jako jsou ochutnávky, kupony na slevu, různé soutěže, pravidelná účast na bioveletrzích a cílené akce. Realizujeme rovněž testovací dny či týdny, kdy je celý sortiment biopotravin Spar Natur*pur prodáván se slevou až 25 %.

PODPORU V MÍSTĚ PRODEJE DOPLŇUJE ÚČAST V PROJEKTECH

Důležitým faktorem, který ovlivňuje prodeje biopotravin, je správně načasovaná a směrovaná marketingová podpora. Naším cílem je každý rok se zapojovat do více a více aktivit v této oblasti. To zahrnuje jednak podporu v místě prodeje, a také participaci na různých projektech.

Nyní, v září, v Měsíci biopo-travin, právě takovéto akce pro-bíhají. Stali jsme se platinovým partnerem akce Bio do škol. Interspar daruje 1 Kč z každé prodané biopotraviny Spar Natur*pur. Probíhá v období 1. 9.-30. 9. 2009 a je viditelně označena logem projektu "Koruna pro Bio do škol", na účely zkvalitnění školního stravování. Cílem je přispět k zavádění biopotravin do školního stravování a šířit vzdělávání o biopotravinách. My jsme se rozhodli kampaň podpořit z mnoha důvodů, ale tím nejdůležitějším je pomáhat zdravému stravování dětí ve školách i doma. Proto jsme do kampaně zapojili celou řadu biopotravin naší privátní značky Spar Natur*pur ve všech 31 pobočkách našich hypermarketů Interspar. Pro školáky jsou rovněž v rámci tohoto projektu připraveny i tzv. svačinové kontroly. Ty se budou konat na vybraných školách v Praze. Přímo ve vyučovací hodině bude domluvena návštěva Interspar biotýmu spolu s maskotem projektu, který žáky seznámí s bioprodukty a poté provede kontrolu jejich svačin. Žáci tak budou moci své vlastní svačiny vyměnit za ty připravené z bioproduktů (např. biomüsli, biotyčinka apod). Maskot dětem rovněž rozdá zábavný, avšak edukativně zaměřený letáček.

OSLOVUJÍ OCHUTNÁVKY, RECEPTY A SLEVY

V průběhu měsíce září, který je označován jako Měsíc biopotravin, jsme pro naše zákazníky připravili velké množství promoakcí a ochutnávek biovýrobků Spar Natur*pur. Novinkou letošních promoakcí jsou kulinářské akce s Romanem Hadrbolcem, kuchařem, který vařil pro známé hollywoodské hvězdy především filmového plátna. V rámci těchto akcí budou moci zákazníci získat nejen množství informací o správných zásadách přípravy biopotravin, ale také netradiční tipy na různé kulinářské úpravy a v neposlední řadě rovněž inovativní recepty. Každý tak bude mít šanci vyzkoušet jedinečnou chuť biopotravin. Promoakce většího charakteru jsou přichystány na letní Jihomoravské dožínky v Brně a v Praze ve venkovním prostředí sportovního areálu Ladronky. Na těchto promoakcích budeme zároveň rozdávat slevové kupony, díky kterým bude možné zakoupit biopotraviny v našich prodejnách až se slevou 30 %.

Dalším speciálním projektem je speciální, kulinářsky zaměře-ná příloha časopisu Glanc, která bude tvořena recepty na přípra-vu biopokrmů z produktů řady Spar Natur*pur. Tato příloha bude vydána v nákladu 400 tisíc výtisků.

AUTOR: Petr Jindra

je marketingovým ředitelem společnosti Spar ČOS.

ZDROJ: REGAL


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist