Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Bio stagnuje. Nikdo vlastně neví, proč ho kupovat

24.04.2010  |  zdroj: Marketing & Media  |  49× přečteno      vytisknout článek

Bio stagnuje. Nikdo vlastně neví, proč ho kupovat

Jedna z nejviditelnějších proher skvělé ideje s marketingem a lobbingem je u nás dle mého značka Bio. Idea stará přes sto let, o harmonické produkci potravin a udržitelnosti kvalitního životního prostředí, se proměnila v nechtěný problém. Dnes, skoro dvacet let poté, kdy Evropské hospodářské společenství přijalo první závaznou normu a uznalo ekologické zemědělství, jsme v situaci, kdy se na nás bio valí ze všech stran, ale nikdo vlastně neví proč ho kupovat a co znamená. Zatímco v posledních letech stát investoval do absurdní značky Klasa takřka miliardu korun, tak do značky Bio - státem garantované značky kvality - zcela zanedbatelných pár desítek milionů, a to ještě jen díky tomu, že dostal polovinu peněz z Bruselu. Je pozoruhodné, že existuje jednak Bio značka státní a pak ještě její výřez, který používá jedna z privátních kontrolních a certifikačních společností. Marketing a podvod namísto kvality, chuti a vlivu na životní prostředí jsou atributy zmiň ované nemalou částí veřejnosti. Zadání ze Státního zemědělského intervenčního fondu a Ministerstva zemědělství (MZe) stále dokola obsahují stejná klišé a namísto obsahu definují formáty a materiály, které mají být dodány. Doslova a do písmene. Je alarmující, že v celé mašinérii MZe se problematikou, která je prioritní v rámci zemědělské politiky EU, zabývá zhruba desítka úředníků v pozici Davidů proti Goliášům, Bio proti Klasa. Možná že právě z této neutěšené situace vyrostl fenomén, kterému se jedni smějí, druzí nevěří. Možná i proto je náš trh zahlcen dovozovými bioprodukty, které by před pár lety toto označení vzhledem ke svému složení mít nemohly. Asi i proto zažívá boom bedýnkový systém, díky němuž je možné, skoro zázrakem, se dostat k produktům vypěstovaným českými ekozemědělci. Osobně jsem zvědavý, zda se i u nás zvedne hlas opravdových "biařů" mezi českými producenty a zpracovateli a stejně tak jako třeba německý svaz Bioland vytvoří vlastní nové kvalitativní parametry značce, která tak skvěle začala, ale bohužel zatím velice špatně končí.

AUTOR: Tomáš Průša
managing director, Saatchi & Saatchi


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist