Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Bedýnkové systémy prodeje

25.04.2010  |  zdroj: Logistika  |  77× přečteno      vytisknout článek

Bedýnkové systémy prodeje

Elektronickou databázi takzvaných bedýnkových systémů prodeje potravin a bioklubů sdružujících odběratele biopotravin chtějí vytvořit organizace zabývající se propagací ekologického zemědělství. Zájem zejména o prodej sezonní zeleniny a ovoce od pěstitelů přímo zákazníkům, již roky oblíbený v západních zemích, roste také v Česku.

Do poloviny dubna by měl být adresář Kam pro bedýnky vydán v elektronické formě a bude dostupný na internetových stránkách Bio-info.cz, Hnutí Duha a Biospotrebitel.cz. Zájemci o odběr si v budoucnu v adresáři jednoduše vyhledají možného dodavatele z okolí svého bydliště, údaje o jeho sortimentu, kontakt na něj a další potřebné informace.

Odběr bedýnek si obvykle organizují sami zájemci. Skupina spotřebitelů se dohodne s místním pěstitelem, který jim zpravidla v pravidelných intervalech dodává své výpěstky na odběrové místo. Ve stanovenou dobu si tam mohou svou "bedýnku" vyzvednout. Dodávka se většinou platí předem a obsah balíčku může být do jisté míry překvapením. Farmář jej může v závislosti na ročním období upravit podle vlastního uvážení. Prodej zeleniny či ovoce s využitím bedýnek se v posledních letech v Evropě rychle rozšiřuje a dnes jej provozují stovky farmářů a obchodníků zejména ve Velké Británii, ale také v Německu či Rakousku. V Česku naopak lidé výhody tohoto způsobu prodeje teprve objevují.

Zájem farmářů o přímý prodej jejich produkce v poslední době roste. Kromě prodeje výpěstků přímo ze dvora se rozšiřuje například síť automatů na prodej čerstvého mléka. Těch jsou v zemi již desítky a další přibývají.

Nově začínají vznikat také takzvaná farmářská tržiště, obyvatelé velkých měst si na nich mohou koupit čerstvé potraviny či květiny přímo od farmářů či výrobců. Ve všech zmíněných případech dostávají zemědělci za své výrobky lépe zaplaceno. Nemusejí se totiž dělit o marži s obchodníky, jejichž podíl na konečné ceně výrobků se podle zemědělců stále zvětšuje. Spotřebitelé pak v neobvyklých způsobech prodeje hledají alternativu k supermarketům, jejichž nabídka čelí kritice některých zákazníků kvůli své kvalitě či čerstvosti.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist