Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Tuzemský trh s biopotravinami loni mírně vzrostl na dvě mld. Kč

04.09.2011  |  zdroj: ČTK  |  35× přečteno      vytisknout článek

Tuzemský trh s biopotravinami loni mírně vzrostl na dvě mld. Kč

Tuzemský trh s biopotravinami loni po předchozí stagnaci vykázal růst, když útraty českých spotřebitelů za produkty ekologického zemědělství podle prvních odhadů vzrostly z 1,77 miliardy korun v roce 2009 na zhruba dvě miliardy korun. Na dotaz ČTK to dnes řekl Martin Leibl z ministerstva zemědělství.

    "Dá se říct, že mírný nárůst tam (na tuzemském trhu s biopotravinami v roce 2010) je. Odhadujeme, že jeho hodnota činí dvě miliardy korun," uvedl Leibl, podle kterého oficiální statistiky budou zveřejněny až na přelomu letošního a příštího roku.

    Podle dřívějšího vyjádření Andrey Hrabalové z Ústavu zemědělské ekonomiky a informací se trh s biopotravinami vyrovnal s finanční a ekonomickou krizí celkem dobře. Po růstu o desítky procent v předchozích letech předloni sice stagnoval, ale neklesal tak jako trh konvenčních potravin. Pro roky 2010 a 2011 již ústav očekává opětovný růst trhu.

    Zástupci ekologických farmářů dnes ovšem upozornili, že letos poptávku po bioproduktech nepříznivě ovlivňují farmářské trhy, které se v poslední době staly hitem a jsou pravidelně pořádány v mnoha městech. "Poptávka po biopotravinách roste dlouhodobě, poslední měsíce ale máme pocit, že se začíná projevovat trend odklonu od biopotravin. Důvodem je rozmach farmářských tržišť," uvedl výkonný ředitel sdružení Pro-Bio Liga Jan Valeška.

    Lidé totiž mají podle Valešky mylný pocit, že na farmářských trzích jsou k dostání produkty v kvalitě bio. "Rovnítko tam samozřejmě není," podotkl Valeška, podle kterého potravina z ekologického zemědělství je více kvalitní.

    Obyvatel Česka předloni za biopotraviny v průměru utratil 200 korun. Jejich podíl na celkové spotřebě je přesto stále velmi malý a činil 0,71 procenta.

    České firmy do zahraničí předloni vyvezly biopotraviny za přibližně 367 milionů korun. V maloobchodní síti se jich prodalo za 1,68 miliardy Kč, ve veřejném stravováním za 14 milionů. Hodnota přímého prodeje bioproduktů výrobci zákazníkům dosáhla zhruba 70 milionů korun.

    Nejvíce čeští spotřebitelé biopotraviny nakupují v maloobchodních řetězcích. V roce 2009 tam za na zaplatili 1,2 miliardy korun a podíl na celkových prodejích biopotravin v ČR zde činil bezmála 69 procent. Na pomyslném druhém místě se umístily prodejny zdravé výživy se 17procentním podílem. O tři procentní body na sedm procent se meziročně zvýšil podíl lékáren.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist