Čtvrtek, 25. dubna 2024

Na TA ČR na kole

Na TA ČR na kole

Technologická agentura ČR se již po třetí zúčastnila soutěže Do práce na kole. Soutěž probíhala od 1. do 31. května v 24 městech ČR a jejím cílem je motivovat zaměstnance k pravidelnému užívání kola jako dopravního prostředku.

Zapojilo se do ní 7 258 soutěžících z 1157 týmů, kteří vykonali 157 650 cest a urazili na kole 1,4 milionu kilometrů. Stejně jako v loňském roce byla TA ČR zastoupena 2 týmy čítajícími 7 účastníků. Celkem v květnu našich 7 statečných ve zdraví přežilo 121 jízd do práce a ujelo 1418 km. Při použití individuální dopravy by na ujetí stejné vzdálenosti vyprodukovali ekvivalent 201,4 kg CO2 z fosilních zdrojů.

Letos bylo složení týmů následující:

TechnoBike - Michal Petkov, Ján Mihalík, David Horatius
TechnoSnack - Michaela Kopalová, Ivana Řeháčková, Petr Matolín a Pavel Slípek

IMG 20150603 160525 2

Letos se poprvé s jednomu z týmu (TechnoBike) podařilo překročit 66,6% účast, kterou organizátoři určili jako hranici nutnou pro úspěch v soutěži a zařazení do losování o atraktivní ceny. Ze 720 firemních týmů, které v Praze v soutěži pravidelnosti dojíždění v Praze zabodovaly, se TechnoBike umístil na 202 místě se 70,6 % všech cest, absolvovaných do práce na kole, TechnoSnack pak s 44 % cest absolvovaných na kole obsadil 438 pozici.

TA ČR své cyklisty dlouhodobě podporuje, vybudovala pro ně odpovídající zázemí (stojany na kola v garážích, možnost využití sprchy a převlékárny vedle odpočinkové místnosti) a uhradila za ně startovné z FKSP. Zapojila se proto do soutěže Cyklozaměstnavatel roku, ve které obsadila 87 místo z 234 soutěžících společností.

IMG 20150604 195811

Závěrečné vyhlášení výsledků se uskutečnilo dne 4. 6. 2015 na nákladovém nádraží na Žižkově. V kategorii Cykloopatření - Praha byl oceněn i David Horatius za návrh legalizace průjezdu kol po Trojské lávce. V jím navrženém cykloopatření se jedná o prosté potvrzení současného stavu, kdy po Trojské lávce denně nelegálně projíždí stovky a v sezoně i tisíce cyklistů. Na lávce je umístěn zákaz vjezdu cyklistů, respektive příkaz k vedení kola. Jedná se přitom o dostatečně kapacitní komunikaci, která je důležitou a bezpečnou spojnicí cyklotras na obou březích Vltavy a mnohaletý intenzivní (byť nelegální) provoz cyklistů na ní dosud nezpůsobil žádnou evidovanou nehodu. Úřady povolení provozu kol v těchto místech s odůvodněním možného ohrožení bezpečnosti dlouhodobě odmítají i přes to, že obdobně kapacitní a frekventované lávky (např. u OC Chodov nebo na Železničním mostě) jsou cyklisty legálně využívány. Cyklisté, nemaje u Trojské lávky jiné alternativy než několikakilometrové objížďky nebo několikasetmetrového tlačení kola, jsou stavěni do situaci hrubiánů a notorických porušovačů dopravních předpisů. Dovede si však někdo představit, že by jste všem motoristům spěchajícím do práce přikázali zastavit svého plechového miláčka před Barrandovským mostem a nechali je auto přes most přetlačit? Podobný přístup k bezmotorové dopravě bohužel není v Praze výjimkou.

Vlastní podnět a následnou diskusi naleznete ZDE.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů