Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Nový trolejbus pro Jihlavu se proháněl v Plzni

04.08.2009  |  125× přečteno      vytisknout článek

Nový trolejbus pro Jihlavu se proháněl v Plzni

Nový typ trolejbusu značky Škoda začal v těchto týdnech jezdit ve zkušebním provozu v Plzni, domovském městě výrobce ŠKODA ELECTRIC, a. s. V ulicích se objevil vůz ŠKODA 26Tr Solaris, určený pro města Jihlava a Teplice. Nové řešení dvanáctimetrového trolejbusu zahrnuje novou karosérii, uspořádání interiéru a použití nového trakčního motoru.
"V současné době pracujeme na dokončení typových zkoušek, zahájili jsme zkušební provoz bez cestujících. Schválením nového typu trolejbusu rozšíří Škodovka své výrobkové portfolio v oboru trolejbusů," uvedl ředitel divize Pohony a trolejbusy ŠKODA ELECTRIC Karel Majer.
Výběrové řízení na dodávku 23 kusů plně nízkopodlažních dvanáctimetrových trolejbusů vyhlásil Dopravní podnik města Jihlavy na podzim roku 2008. ŠKODA ELECTRIC požadované trolejbusy nabídla a toto výběrové řízení vyhrála. "Trolejbusy budou dodávány průběžně, a to až do roku 2011. V letošním roce dodáme prvních osm kusů," vysvětlil obchodní manažer ŠKODA ELECTRIC Radek Kapr. Plzeňská firma ještě v letošním roce dodá čtyři vozidla typu ŠKODA 26Tr Solaris také pro město Teplice.
Nový trolejbus se může pochlubit hned několika novými technickými řešeními. "Díky odlišné konstrukci podvozkové části bylo například možné použít menší trakční motor o dostatečném výkonu 160 kW a mohli jsme lépe uspořádat interiér," sděluje Radek Kapr.
Trolejbus 26Tr je vozidlo s moderními konstrukčními prvky a výzbrojí. Jde o nízkopodlažní vozidlo se třemi dvoudílnými dveřmi s možností ovládání cestujícími ve stanici. Podlaha vozu má protismykové provedení. Vůz je vybaven na přání zákazníka výklopnou nájezdovou plošinou u prostředních dveří pro osoby se sníženou pohyblivostí, popřípadě pro nájezd kočárku a vozíku. Skloněním pravé strany vozidla ve stanici (tzv. kneelingem) se sníží nástupní hrana podlahy, což zvyšuje pohodlí při nastupování a vystupování. Pomocí instalovaného akustického a vizuálního informačního systému získávají cestující základní informace během provozu.
Dvoupedálové ovládání vozu, stavitelný sloupek volantu, anatomické sedadlo a výkonné hydraulické servořízení s posilovačem umožňuje pohodlné ovládání řidičem. Pohon vozu řídí mikropočítačový řídicí regulátor. Řídicí regulátor je vybaven zařízením pro záznam poruch a mimořádných stavů pohonu a lze jím nastavit optimální jízdní parametry trolejbusu.

Pomocné pohony zajišťují chod ventilátoru trakčního motoru, ventilátorů trakčních a pomocných měničů, kompresoru a hydrogenerátoru. Motory pomocných pohonů napájí a dobíjejí akumulátorové baterie s tranzistorovými měniči, s galvanickým oddělením od vstupního napětí. Veškerá elektrická výzbroj, připojená na obvody trakčního napětí, má dvojitou nebo zvýšenou izolaci. Trolejbus je vybaven signalizací přítomnosti nebezpečného dotykového napětí na karoserii.
Hydraulický rozvod posilovače řízení trolejbusu má dva nezávislé hydrogenerátory. Jeden je připojen na trakční motor a zajišťuje posilovací účinek servořízení za jízdy, druhý je poháněn pomocným stáloběžným motorem a zlepšuje ovládání servořízení při stání vozidla, při jeho pohybu malými rychlostmi (dobrzďování při zastavování, rozjezd vozidla) a při couvání.

Trolejbus 26Tr

  • Plně nízkopodlažní 12m trolejbus
  • Asynchronní pohon - výkon 160 kW
  • Vzduchová brzda ABS/ASR
  • Dvouokruhové topení
  • Zvýšený počet 9 míst v nízkopodlažní části Pro město Jihlava - dodávka celkem 23 ks
  • Obsaditelnost 102 cestujících z toho 34 sedících
  • Karoserie Solaris Bus & Coach S.A.

ŠKODA 26Tr Solaris

ZDROJ: Škoda Holding a.s.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist