Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Pošta chystá

22.09.2009  |  zdroj: Podniky a trhy  |  129× přečteno      vytisknout článek

Pošta chystá

S využitím minimálně stovky elektrokol chce pošta začít do roka. Už pro ně začala hledat dodavatele.

Česká pošta se připravuje na nákup elektrokol pro své doručovatele. Státní firma už několik kusů úspěšně otestovala mezi pošťáky v České Lípě, Jaroměři, Vamberku a Albrechticích na Bruntálsku.
"Výsledky testů a jednoznačně kladné názory doručovatelek nás vedly k rozhodnutí v záměru pokračovat," říká Petr Zatloukal, náměstek generálního ředitele pošty. Do konce roku chce pošta ještě odzkoušet i tříkolky na elektrický pohon.

"Začali jsme oslovovat firmy pro zakoupení testovacích vzorků, ale nabídkám potenciálních dodavatelů jsme stále otevřeni. Letos bychom chtěli na Břeclavsku spustit pilotní projekt. Pokud se naše očekávání potvrdí a České poště se bude
v příštím roce dařit, začneme vybrané lokality elektrokoly vybavovat. Ve druhé polovině příštího roku by elektrokola mohla jezdit alespoň v třetině republiky," říká Zatloukal.

Nyní používají čeští pošťáci při doručování asi 900 jízdních kol. Podle Zatloukala by až polovina
z nich měla jezdit v elektrifikované verzi. Pošta je chce uplatnit především v místech se členitějším terénem, aby odlehčila doručovatelům šlapání do kopce. Můžou jim sloužit i na delší přejezdy, čímž se urychlí doručování. Pošta má například okrsky, kde pošťáci nachodí při pochůzce až 15 kilometrů.

V investicích, které Česká pošta plánuje, jde spíše o nevýznamnou částku. Při předpokládaném objemu této zakázky by se cena za kus měla pohybovat mezi 20 a 30 tisíci korunami.

Po předchozích hubených letech má pošta na modernizaci své sítě letos a další tři roky proinvestovat celkem osmi miliard korun. Letošní rok má podle mluvčího pošty Ivo Mravinace z toho spolknout 1,5 miliardy. Podle některých informací z dozorčí rady firmy se však například na letošek plánované velké investice do přepravního uzlu v Malešicích a v Pardubicích a do IT pošty zpožďují a nemusí se ani vyčerpat.

Elektrokola v barvách pošty by měla být vybavena přídavnými košíky či závěsnými vozíky. Hodí se i na delší dojezdy. Když cyklista kolu jen mírně pomáhá, z kopce a po rovince jede "po svých", na jedno nabití baterie ujede až 55 kilometrů.

Dobití baterií ve standardní elektrické zásuvce trvá 4 hodiny a maximální rychlost kola je 25 kilometrů. Pošťák ani nepotřebuje řidičský průkaz. Elektrokola jsou letos hitem sportovně méně zdatných lidí a novým trumfem ekologů. Například pařížská radnice chystá program na podporu jejich nákupu. V rámci Evropského týdne mobility si elektrokola teď na vlastní kůži můžou vyzkoušet i mnozí Češi.

AUTOR: Olga Skalková
AUTOR-WEB: www.ihned.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist