Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Aliance pro železniční přepravy

26.03.2010  |  zdroj: Logistika  |  57× přečteno      vytisknout článek

nakladni vlakSedm hlavních evropských operátorů železniční nákladní dopravy vytvořilo 18. února v Curychu evropskou alianci pro přepravy vozových zásilek Xrail.

Jejím hlavním cílem je poskytování mezinárodní železniční přepravy efektivnějším a pro zákazníky komfortnějším způsobem, převážně mezi největšími evropskými hospodářskými centry, jejich terminály a vlečkami.

Aliance hodlá významně zvýšit konkurenceschopnost přepravy železničních vozových zásilek v Evropě, čímž pomůže odlehčit dopravě na silnicích a přispěje tak k ochraně životního prostředí.

Vozové zásilky představují v Evropě zhruba polovinu všech přeprav nákladů po železnici a podle studií trhu mají značný mezinárodní růstový potenciál. Tento nejdůležitější způsob přepravy se tak nyní stává mnohem atraktivnějším a účinnějším. To je také hlavním cílem aliance Xrail, která byla oficiálně založena podpisem zakládající smlouvy představiteli partnerských železnic. Alianci tvoří sedm partnerů s působností v 11 zemích: ČD Cargo (Česká republika), CFL cargo (Lucembursko), DB Schenker Rail (Německo, Holandsko, Dánsko), Green Cargo (Švédsko, Norsko), Rail Cargo Austria (Rakousko, Maďarsko), SBB Cargo (Švýcarsko) a SNCB Logistics (Belgie).

Xrail hodlá posílit kvalitu a konkurenceschopnost evropských železničních vozových zásilek vůči silniční přepravě. "Úzká spolupráce při výrobních a informačních procesech nám může pomoci uvolnit značný potenciál v efektivitě a kvalitě," vysvětlil vedoucí projektu Xrail Günter Ferk. Standardy projektu přinášejí výhody zákazníkům při přepravách přes hranice hned ve třech oblastech: spolehlivost (minimálně 90 % v mezinárodní přepravě vozových zásilek na síti Xrail), průhlednost (mezinárodní jízdní řád z vlečky odesílatele na vlečku příjemce a využívání aktivních informačních systémů) a proces nabídky (standardní doba zpracování maximálně 3 dny).

Po úspěšném završení dvouleté pilotní etapy, během níž byly zakládajícími členy zajišťovány služby zákazníkům podle standardů Xrail, nyní projekt spojuje hlavní ekonomické oblasti v zemích, v nichž dopravci působí. Staví na existující infrastruktuře, na koridorech Evropské unie TEN-T (Trans European Transport Network - Transevropská dopravní síť) a na vybraných terminálech a vlečkách. Xrail zamýšlí svoji síť postupně dále rozšiřovat. Hlavním dlouhodobým cílem je obsáhnout celou evropskou síť vozových zásilek. Partneři se snaží co nejlépe využít jejich vlastní síť, aby zajistili další rozvoj vozových zásilek. Založení aliance je také dobrou zprávou pro životní prostředí. Ekologické parametry železniční nákladní přepravy jsou mnohem lepší než parametry silniční nákladní přepravy, zvláště při přepravách na větší vzdálenost.

Projekt Xrail byl zahájen v roce 2007 pod vedením Mezinárodní železniční unie (UIC) v Paříži. S podporou UIC členové aliance od té doby vytvořili mezinárodní pracovní standardy, potřebné IT nástroje, opatření ke zlepšení kvality a vypracovali zakládající smlouvu aliance. "Aliance položila základy trvalé sítě vozových zásilek po celé Evropě," říká Oliver Selnick, ředitel nákladní dopravy UIC. Projekt se zaměřuje na řízení mezinárodní přepravy vozových zásilek mezi operátory železniční přepravy. Aliance se nezaměřuje na ucelené vlaky nebo kombinovanou dopravu, využívající výměnné nástavby. Obchodní stránka přeprav vozových zásilek, jako jsou vztahy se zákazníky a cenotvorba, zůstávají v přímé odpovědnosti každého zúčastněného železničního dopravce, kteří tak pokračují v konkurenci mezi sebou. Partneři projektu se však zavazují dodržovat vysoké standardy kvality a služeb pro zákazníky, jak bylo ujednáno v rámci aliance.

"U vagónových zásilek jsme stále více tlačeni konkurencí silničních dopravců," uvedl člen představenstva a obchodní ředitel ČD Cargo Ing. Rodan Šenekl, který za českého nákladního dopravce zakládající smlouvu podepsal. "Aliance Xrail by měla nabídnout větší spolehlivost, rychlost a například i možnost místenkování a sledování zásilky zákazníkem on-line," dodal. "ČD Cargo vzniklo jako samostatná akciová společnost mj. právě za tím účelem, aby mohlo snáze vstupovat do takovýchto aliancí, které přinášejí rozvoj produktů nákladní železniční přepravy a zlepšení služeb zákazníkům," uvedl k projektu Ing. Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel ČD Cargo. "Podpisem zakládající smlouvy jsme udělali malou revoluci, ale dále už hodláme systém jen evolučně zdokonalovat, aby se nám podařilo udržet a časem také zvýšit objem nákladní přepravy po železnici," sdělil při podpisu smlouvy Günter J. Ferk, manažer projektu Xrail. Více na www.xrail.e u.

Ing. Zdeněk Větrovec
ředitel odboru marketingu a komunikace ČD Cargo


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist