Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologové opět pozdrželi dostavbu dálnice D8 - tentokrát s pomocí EK

08.04.2010  |  zdroj: ČTK  |  73× přečteno      vytisknout článek

Ekologové opět pozdrželi dostavbu dálnice D8 - tentokrát s pomocí EK

Evropská komise oznámila v polovině března 2010 ministerstvu dopravy, že pozastavuje posuzování projektu na dostavbu dálnice D8. Důvodem jsou stížnosti ekologů. Komise si vzala až čtyřměsíční lhůtu na rozmyšlenou, aby projekt financovaný z Operačního programu Doprava přezkoumala. Otevření dálnice se tak zřejmě odsune na konec roku 2012, navíc se stavba může prodražit o stovky milionů, informuje týdeník Euro.

Ekologům se nelíbí zásahy do přírody v místech chráněné krajinné oblasti České středohoří. Obávají se nenávratného poškození chráněných druhů rostlin a živočichů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v této souvislosti eviduje podle Eura 14 žalob.

Každé zpoždění ovlivní vedle termínu i výslednou cenu projektu. Původní nabídka realizátorů projektu sdružených v konsorciu firem, kde dominují společnosti Eurovia a Metrostav, byla podle týdeníku 9,85 miliardy korun bez DPH.

"Spočítám-li to přes prsty, náklady spojené s prodlužováním dostavby se mohou vyšplhat do stovek milionů korun," řekl týdeníku Euro Miroslav Havlíček ze společnosti Eurovia, který má projekt na starost.

Stavaři proto ŘSD údajně navrhli dodatek smlouvy. "Pokud od investora získáme všechna stavební povolení do 30. dubna 2010, dokončíme dálnici k datu 30. prosince 2012," dodal Havlíček.

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří byla zahájena na podzim 2007. Na 16,4 kilometru dlouhém úseku budou stát tři mimoúrovňové křižovatky, dva tunely a 29 mostů. ŘSD slibovalo její zprovoznění do konce roku 2010, to se ale kvůli sporům s ekology nestihne.

Podle Eura se potvrzuje skutečnost, že se Evropská komise zdráhá proplácet velké infrastrukturní projekty v silniční dopravě v České republice. Údajně se bojí stížností ekologických organizací. Z takzvaně velkých projektů nad 50 milionů eur (zhruba 1,3 miliardy korun) určených pro Operační program Doprava bruselští úředníci doposud schválili pouze optimalizace a rekonstrukce železničních tratí. Na stavbu dálnic a rychlostních silnic nekývli ani jednou, uvádí týdeník. ČR tak nyní čeká na schválení projektů za 30 miliard korun.

Pokud by EK žádost o osmimiliardový příspěvek na dostavbu dálnice D8 zamítla, muselo by Česko stavbu uhradit ze státního rozpočtu. Místo D8 by pak ministerstvo dopravy zřejmě navrhlo do Operačního programu Doprava jiný projekt, píše Euro.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist