Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Tramvaje v Lipsku

09.07.2010  |  80× přečteno      vytisknout článek

Tramvaje v Lipsku

Lipsko je veletržní, obchodní a univerzitní město a je hospodářským centrem spolkové země Sasko. V současné době má přibližně půl miliónu obyvatel. Koňka zde byla provozována od roku 1871 a elektrické tramvaje vyjely v roce 1896. Dnes se délka tramvajové sítě pohybuje kolem 150 km. Jedná se o moderní tramvajový provoz s např. v německu již téměř samozřejmými tzv. chytrými zastávkami, tedy elektronickými informačními tabulemi s odjezdy linek na významnějších zastávkách.

 V pravidelném provozu se zde ještě setkáme s českými vozy Tatra T4D-M. Setkat se zde můžeme až se třívozovým vlakem, kdy poslední vůz je vlek B4D-M. Tramvaje jsou již samozřejmě za ta léta provozu značně zmodernizovány.

 Osm vlečných vozů bylo znízkopodlažněno a je pravděpodobné že mohly posloužit jako předloha pro naše "wany". V soupravách ve spojení svozy T4D-M se setkáme také často i s novými nízkopodlažními vlečnými vozy NB4 . Ty byly vyrobené v letech 2000 - 2001.

 V letech 1994 - 1998 bylo do Lipska dodáno 56 nízkopodlažních vozů NGT8 (Typ 36). Vůz o délce 27m má čtyři otočné podvozky (krajní dva hnané a pod středním článkem dva menší nehnané). Nízkopodlažní část zabírá 70% plochy vozu. Na fotografii vpravo v původním oranžovém městském nátěru, nyní již vozy dostávají stříbrný nátěr se žlutým a modrým pruhem jako další nové tramvaje.

 Novějšími nízkopodlažními vozy jsou velkokapacitní tramvaje Bombardier Classic XXL známé také pod obchodním jménem Flexity Classic. Tramvaj je dlouhá 45 metrů. Ze šesti otočných podvozků jsou čtyři hnané a dva nehnané. Nízkopodlažní je tento vůz v sedmdesáti procentech. Od roku 2005 ji bylo zakoupeno 25.

 Nejnovějšími Nové vozy jsou tramvaje NGTW6 známější pod obchodním jménem "Leoliner". Jsou vyroběny ve zdejších dílnách a jsou nabízeny i do dalších měst. Jedná se levnější tramvaje, které by tak mohly být zajímavou náhradou pro dožívající české vozy KT4D provozované ještě v některých německých provozech. Délka dvoučlánkového částečně nízkopdlažního vozu je cca 22 metrů a nízkopdlažní je na 60% podlahové plochy. V Lipsku jich jezdí již přes dvacet a to i ve dvouvozových soupravách.

ZDROJ:http://tramvaje.ic.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist