Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Pražský polookruh - výsledek nekoncepčnosti ministerstva dopravy

21.09.2010  |  85× přečteno      vytisknout článek

Pražský polookruh - výsledek nekoncepčnosti ministerstva dopravy

Ekologické organizace upozorňují, že dnes otevřený nový úsek dálničního okruhu kolem Prahy absolutně neřeší problém kamionové dopravy v Praze. Kamiony budou i nadále vyhledávat silnice nižších tříd, kde nemusí platit mýtné. I v budoucnu tak budou okraje Prahy a její okolí sužovat četné dopravní komplikace.

Dopravní federace a Hnutí DUHA argumentují, že celá situace je důsledkem nesystémové výstavby silniční sítě: Praha nemá realistickou dopravní koncepci.

o Protože ministerstvo dopravy špatně plánuje a utrácí peníze i na zbytečné a předražené stavby, není schopné postavit přijatelnou variantu celého okruhu kolem Prahy, která by nebyla příliš drahá a nepoškozovala život v okolních částech města.

o Výběr mýtného pouze na dálnicích a rychlostních silnicích navíc motivuje kamiony, aby využívaly silnicích nižších tříd, kde se neplatí - ale výfukové plyny a hluk poškozují život obyvatelům měst a vesnic a nákladní auta také snižují bezpečnost běžných motoristů.

Aleš Kuták z Dopravní federace řekl: "Za celých dvacet let od revoluce nevznikl kvalitní strategický plán obnovy a rozvoje dopravní infrastruktury a nedošlo tak k závaznému určení prioritních projektů a opatření podle jejich přínosů. Ze zmatených zpráv přicházejících z ministerstva dopravy se bohužel ani nezdá, že by jeho současné vedení systematicky pracovalo na změně této situace."

Pavel Přibyl z Hnutí DUHA řekl: "Kamiony směřující z ústecké, mladoboleslavské a královéhradecké dálnice na Plzeň - nebo obráceně - nyní musí objíždět Prahu po brněnské dálnici a novém jižním úseku okruhu, což znamená desítky kilometrů najetých navíc. Řidiči tak mají silnou motivaci krátit si cestu po menších silnicích, kde neplatí mýtné."

"Vláda proto musí urgentně rozšířit mýtné alespoň pro těžká nákladní auta na celou silniční síť, aby kamiony neměly důvod objíždět zpoplatněné úseky. Kamiony, které objíždějí placené úseky, znepříjemňují život obyvatelům stovek měst a vesnic i běžným motoristům na menších silnicích. Navíc kraje a obce musí zbytečně platit mnohem více za údržbu a opravy silnic."


Kontakty: Aleš Kuták, Dopravní federace, telefon 775 927 210,
email ales.kutak@dopravnifederace.cz
Pavel Přibyl, Hnutí DUHA, tel: 603 207 249,
email: pavel.pribyl@hnutiduha.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 1 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek
Re: Pražský polookruh - výsledek nekoncepčnosti ministerstva dopravy
Dobrý den,

co je shora napsáno je demagogie skutečně goebbelsovského rozměru. Buď je autor naprosto neinformovaný nebo zcela vědomě ignoruje skutečnost. Pokusím se doložit argumenty:

1. Moderní koncept silniční dopravy v Praze existuje již mnoho desetiletí - tvoří jej dvojice kapacitních okruhů a sustava radiál.

2. Jakkoliv se konceptu vytýká, že vznikal za minulého režimu, z topologického hlediska je zcela správný, neboť respektuje tisíciletý vývoj komunikační sítě Prahy a středních Čech, ve kterém Praha tvoří přirozené centrum v těžišti státu s paprskovitě se rozbíhajícími historickými cestami, které směřují k přirozeným průchodům v hraničních horách nebo k dalším velkým sídlům státu; mnohé z těchto cest jsou používány po tisíce let

3. Vytýkat dnes Pražskému okruhu, že je poloviční a tím pádem nyní neřeší dopravní problémy Prahy, lze pouze při totální neznalosti celého záměru a absolutního nerespektování reality velkých veřejných staveb a národohospodářské problematiky vůbec: tyto věci nevznikají najednou mávnutím kouzelného proutku ani v nejbohatších ekonomikách světa a budují se po etapách celá desetiletí, dle možností státní pokladny - to je i případ Pražského okruhu, jehož budování se nyní po 25 letech výstavby přehouplo do druhé plánované poloviny

4. Koncept pražské silniční dopravy není rigidní a pružně do sebe absorbuje i aktuálně vzniklé požadavky - např. část právě otevřeného úseku ještě před deseti lety byla trasována jinudy a po protestech místních samospráv bylo trasování změněno (stejně jako budou do zbývajících úseků zcela určitě zapracovány požadavky např. místních NIMBY sdružení ze Suchdola a Běchovic)

5. Kamiony tranzitní dopravy nemůžou z principu vyhledávat cestu jinudy po silnicích nižších tříd kolem Prahy, neboť tam mají dopravně zakázaný vjezd; objeví-li se tam přesto, není to chyba konceptu pražské silniční dopravy, ale špatná práce dopravní policie, která má dbát na dodržování pravidel silničního provozu.

Nelze než věřit, že zanecháte nekvalifikované homofobní kampaně a než budete o problematice dále psát, více si o ní nastudujete.

Na shledanou

Petr Pivoňka
Praha - Vysočany
vloženo: 22.09.2010 00:09     vložil: Pivonka Reagovat 
zobrazit všechny příspěvky

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist