Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Strany slibují dopravní stavby, na které nebudou mít

15.10.2010  |  zdroj: ČTK  |  16× přečteno      vytisknout článek

Strany slibují dopravní stavby, na které nebudou mít

Většina politických stran v Praze dává před volbami sliby o investicích do dopravních staveb, které nemohou splnit. Vyplývá to z analýzy, kterou vypracovala iniciativa Auto*mat a kterou dnes představila na tiskové konferenci. Pokud bude mít Praha na investice srovnatelné peníze z minulých let, nebudou muset od svých slibů ustupovat pouze Věci veřejné.

    Auto*mat průzkum vytvořil mezi pěti politickými stranami, které měly v srpnu největší šance uspět v boji o křesla zastupitelů hlavního města, a to ODS, TOP 09, ČSSD, Věcmi veřejnými a koalicí Strany zelených a Evropských demokratů. Vycházel z veřejných debat, volebních programů a dotazníku. Na ten odpověděly všechny strany kromě ODS.

    Všechny velké strany voličům slibují, že budou pokračovat v investicích do velkých silničních staveb, zároveň ale chtějí dostavit metro A a začít budovat novou trasu D nebo investovat do nových tramvajových tratí. TOP 09 a ODS také plánují zahloubit magistrálu u muzea a koalice SZ a ED investovat do rozvoje železniční dopravy.

    Podle Auto*matu součet všech slibů v dopravní oblasti u ODS, TOP 09, ČSSD a VV činí mezi 264 a 290 miliardami. Koalice SZ a ED by investovala asi 186 miliard korun. Pokud by mělo město k dispozici na tyto stavby ročně 15 miliard korun, potřebovaly by strany na dokončení slibů téměř 20 let, v případě koalice SZ a ED asi 12 let. Stavba některých projektů je ale časově náročná a jejich realizace by musela být do více let rozložena i při dostatku financí.

    Michal Křivohlávek z Auto*matu zdůraznil, že iniciativa příjmy Prahy nadhodnotila a započítala do nich i spoluúčast státu a Evropské unie. Dodal ale, že částka nepočítá s případnými PPP projekty, tedy se spoluprací se soukromým sektorem. O soukromých investicích se nejčastěji mluví v případě stavby metra D.
    Z analýzy Auto*matu podle jeho zástupců vyplývá, že v příštím volebním období nebudou muset v případě úspěchu ve volbách ustupovat od svých slibů Věci veřejné, a to díky odmítnutí tunelu u Národního muzea a rozvoje železnice. Koalice SZ a ED, která slibuje přehodnocení plánovaných automobilových staveb, by si pravděpodobně musela vybrat mezi podporou rychlodráze do Kladna a takzvanému Novému spojení II, tedy systému železničních tunelů v centru města. Obě stavby by Praha současně s budováním metra a dalších staveb platit nedokázala.

    Nejhůře u Auto*matu dopadly ODS, TOP 09 a ČSSD. TOP 09 a občanští demokraté by podle iniciativy museli pro dosažení hlavních cílů v automobilové dopravě škrtat ve stavbách pro městskou hromadnou dopravu i v méně důležitých silničních stavbách. Podobně by se museli rozhodovat i sociální demokraté.

    Karel Čapek


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist