Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Český kloubový trolejbus ŠKODA Tr 31 SOR

13.05.2011  |  240× přečteno      vytisknout článek

Český kloubový trolejbus ŠKODA Tr 31 SOR

Osmnácti metrové plně nízkopodlažní kloubové trolejbusy.

Plně nízkopodlažní třínápravový pětidveřový trolejbus určený pro městskou hromadnou dopravu, určený pro provoz v trakční síti s jmenovitým napětím 600 nebo 750 V DC. Výška nástupní hrany 320 mm umožňuje snadný nástup cestujících do vozidla. Plná bezbariérovost je zajištěna pomocí plošiny v prostoru druhých dveří. Užitná plocha nízkopodlažní části vozidla je ve výši 100% celkové užitné plochy. Antikorozní ochrana celého skeletu trolejbusu použitím nerezových materiálů ve spodní nejvíce namáhané části trolejbusu.
Elektrická výzbroj je uložena v lehce přístupném kompaktním kontejneru na střeše vozidla. Asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace výrazně snižují energetickou náročnost na provoz vozidla a náklady na údržbu.
Trakční motor je asynchronní s cizí ventilací, výkon 250 kW, kromě výměny ložisek bezúdržbový.

Typ motoru: 2ML 3846 K/6
Jmenovitý výkon: 250 kW
Přední náprava: SOR, s nezávislým zavěšením kol
Střední náprava: nehnaná, portálová Voith BDA 115
Zadní hnací náprava: Voith BRA 132 DC80
Kompresorová soustava: rotační lamelový, Compair HYDROVANE TA6

Škoda 31 Tr Sor, je tedy na pohled téměř k nerozeznání od SOR CITY TNB 18. Trolejbusy se však liší elektrovýzbrojí. Zatímco Sor City TNB 18 má výzbroj od Cegelecu, v Škodě 31 Tr nalezneme, jak již název napovídá, výzbroj Škody Electric. Výroba 31 Tr probíhá tak, že Sor Libchavy vyrobí karoserii ( typ NB - zcela nízkopodlažní ), která putuje do Plzně, kde do ní Škoda instaluje elektrovýzbroj . Škoda 31 Tr má také kratšího "bratříčka." Tím je Škoda 30 Tr. Škoda 31 Tr se také podobá autobusu typu SOR NB 18. Trolejbus Škoda 31 Tr i autobus SOR NB 18 jsou totiž postaveny na stejné karoserii.

Trolejbusy jsou pětidvéřové, což je v českých končinách neobvyklé ( obvykle mají 18-metrové trolejbusy pouze čtyři dveře ). Výhoda pěti dveří je rychlejší výměna cestujících, nevýhodu pak měně prostoru pro cestující v interiéru, který může na někoho působit stísněně. Poptávkové otevírání dveří je dotykové umístěné na dveřích. Trolejbusy pojmou 161 cestujících, z toho 46 sedících a zbytek, nebo-li 115 stojících. Šířka trolejbusu Škoda 31 Tr Sor činí 2,5 metru, výška 3,4 metru a délka činí 18,7 metrů. Maximální rychlost je 65 km/h. Plně nízkopodlažní vozy mají v třetích dveřích vyklápěcí plošinu pro vozíčkáře ( prostor pro kočárky je umístěn mezi druhými a třetími dveří ) a aby toho nebylo málo, mohou se pomocí funkce kneeling naklonit až k hraně chodníku. Vozy mají v interiéru zrcátka u dveří, aby řidič viděl na výměnu cestujícícha krom toho mají vozy mají instalovaný kamerový systém. Vozy jsou vybaveny informačním systémem BUSTEC. Zajímavostí jsou oboustranné panely, které v interiéru vozidla zobrazují linku a cílovou stanici. Vozy mají velká, šoupací okna, která cestující ocení především v létě. Trolejbusy pro Hradec Králové jsou také vybaveny klimatizací. Klimatizace je krom nátěru hlavní rozeznávací znamení vozů 31 Tr od prototypu SOR CITY TNB 18. Sběrače proudu jsou od výrobce ESKO, stahováky jsou ukryty v zadní části vozu. Hmotnost činí kolem 15 tun. Trolejbusy Škoda 31 Tr pro Hradec Králové nejsou na přání zákazníka vybaveny dieselagregátem. Rozdílem vozů pro Hradec Králové od předcházejících vozů ( 26 Tr, 30 Tr apod ) je nová výzbroj z produkce Škody Electric. Jedná se o využití nových šestipólových motorů, které jsou lehčí, nemají převodovku a přinášejí např. vyšší kroutící moment. Tyto motory se objevují např. i ST 12 pro Lublin. Pro připomenutí ostatní vozy mají čtyřpólové motory.

ZDROJ: www.skoda.cz, www.plzensketrolejbusy.cz



Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist