Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Škoda Plzeň vyrábí trolejbusy i s Itálií

21.05.2011  |  173× přečteno      vytisknout článek

Škoda Plzeň vyrábí trolejbusy i s Itálií

BredaMenarinibus AVANCITY +SF je kloubový trolejbus, na kterém se podílejí společnosti Škoda a italská firma BredaMenarinibus .Výroba probíhá tak, že BredaMenarinibus v Bologni v Itálii vyrobí karoserii ( typ AVANCITY +S ), která putuje do Plzně, kde do ní Škoda instaluje elektrovýzbroj . Škoda Electric měla s firmou BredaMenarinibus navázanou spolupráci již z minulosti .

Čtyřdveřové trolejbusy pojmou 146 cestujících, z toho 28 sedících a zbytek, nebo - li 118 stojících . Plně nízkopodlažní vozy mají v druhých dveřích vyklápěcí plošinu pro vozíčkáře . Zajímavostí je otevírání dveří, zatímco první dveře se otvírají dovnitř, ostatní se otvírají ven . Další zajímavostí je usměrňování výměny cestujících, kdy nástup je povolen pouze prvními a posledními dveřmi a naopak výstup je umožněn pouze druhými a třetími dveřmi . Vozy jsou vybaveny velkými, šoupacími okny, což je, zvláště v letních dnech příjemné . Mimo to jsou vozy vybaveny i klimatizací ThermoKING. Trolejbusy jsou vybaveny informačním systémem ( obdobně jako Buse či EM-Test ). Trolejbusy mají sběrače proudu LEKOV . Maximální rychlost je 55 km/h . Šířka činí 2 ,5 metru, délka necelých 18 metrů . Hmotnost vozu dosahuje 20 tun. Hmotnost je včetně dieselagregátoru, kterým jsou trolejbusy pro Řím vybaveny . Tento dieselagregát, zabral přibližně čtvrtinu zadního článku vozu (viz foto níže ) . Mimo dieselagregátu je BredaMenarinibus AVANCITY + SF vybavena tzv. superkapacitory . Tato zařízení shromažďují energii při brzdění . Tato energie je pak využívána při rozjezdu vozidla, což výrazně ušetří odebíranou energii . Trolejbus tak díky superkacaitorům může krátkodobě vyjet i mimo trolejové vedení ( nebo např. při výpadku proudu dojet do nejbližší zastávky ) . Jak dieselagregát, tak superkapacitory tak již trolejbus téměř oprošťují od nutnosti trolejového vedení .

První prototyp trolejbusu BredaMenarinibus AVANCITY +SF vyjel na své první zkušební jízdy v únoru 2010 . V ulicích Plzně vzbudil tento vůz svým designem celkem rozruch . Tento vůz byl v Plzni zkoušen až do konce dubna 2010. Z Plzně byl první prototyp odvezen ve středu 28.4.2010. Vůz však nemířil do Říma, jak by se mohlo stát, nýbrž do Českých Budějovic, kde tento vůz musí vykonat ještě nějaké zkoušky . Ptáte-li se proč tyto zkoušky nemohl vůz absolvovat v Plzni, odpověď je snadná . V Plzni je napětí v trolejích 600 Vss . V Římě je, ale napětí 750 Vss . Aby bylo zjištěno, jak se trolejbus bude chovat pod "římským" napětím a mohly být doladěny ještě nějaké "mouchy," byl převezen do již zmiňovaných Českých Budějovic, kde je napětí právě 750 Vss . Po několikatýdenním testování v tomto jihočeském městě byl vůz odvezen zpět do Plzně dne 21.5.2010, kde sme se s ním i nadále mohli setkat na zkušebních jízdách. V současnosti by první vůz měl být v Itálii, kam byl odvezen v červnu 2010. Vůz však nebyl dovezen přímo do Říma, ale k výrobci karoserie do Bologne.

V květnu 2010 na zkušební jízdy po Plzni vyjel také druhý prototyp, který se od prvního vozu rozlišuje např. piktogramy vozíčkáře na čelech či dalšími samolepkami, např. na dveřích . Dle vizualizace na stránkách výrobce karoserie se dá předpokládat, že monotónní šedou barvu "Bredy" oživí před uvedením do provozu v Římě červený pruh pod okny, tak se necháme překvapit . V blízké době ( zima 2010 ) se začnou vyrábět další vozy z celkem 45-kusové dodávky. Dne 2.9.2010 byl do Itálie odvezen i druhý vůz. I když v Římě ještě tyto trolejbusy s cestujícími nejezdí, druhý vyrobený vůz už slouží i jako předváděcí vozidlo. Ke konci října 2010 se totiž vůz objevil v rámci předváděcích jízd v italském městě Parma, které uvažuje o nákupu sedmi nových kloubových trolejbusů. Je tak možné, že se dočkáme i "Bred" dodávaných pro Parmu. Po říjnových předváděčkách Bredy v Parmě následovaly od prosince 2010 do ledna 2011 předváděcí jízdy BredyMenarinibusu Avancity +SF v italském městě Ancona. Dne 8.12.2010 do Plzně dorazila na trajleru další, v pořadí třetí, karoserie Bredy pro Řím. Kvůli problémům s vjezdem způsobených nahrnutým sněhem zajel kamion do Škody Electric až v nočních hodinách. Dne 21.12.2010 byla do Škody Electric přivezena další kastle. Další karoserie ( pravděpodobně pátá ) byla dovezena dne 4.1.2011. V polovině března 2011 je již dokončen třetí vůz a na čtvrtém a pátem voze se pracuje. Krom toho jsou do Škody Electric přiváženy další kastle vozů pro Řím a dodávka se tak naplno rozbíhá. Postupně jsou také odváženy již hotové trolejbusy.

Fota na:http://www.plzensketrolejbusy.cz/zkousenetrolejbusy/bredamenavanc.php

ZDROJ.www.plzensketrolejbusy.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist