Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Zelená logistika není jen marketingové heslo

08.07.2011  |  zdroj: Logistika  |  147× přečteno      vytisknout článek

Zelená logistika není jen marketingové heslo

Společnost TimoCom, provozovatel burzy nákladů a volných vozů v Evropě, se chce stát lídrem i v otázkách ochrany životního prostředí. Jak chce tohoto cíle dosáhnout, objasňuje Marcel Frings, vedoucí zástupce firmy v následujícím rozhovoru.

OTÁZKA: Stanovili jste si cíl stát se nejekologičtější zadávací platformou. Co Vás k tomu vede?

Naše motivace k tomu, abychom se zasazovali o ochranu životního prostředí a udržitelnost, vyplývá z našeho každodenního života. Stále jsme přece konfrontováni se znečištěním životního prostředí a s plýtváním surovinovými zdroji. Stejně tak často jsou ale zmiňovány i návrhy řešení a my jsme jim prostě dobře naslouchali. TimoCom již v oblasti ekologie podniknul hodně kroků a jsme si jisti, že našeho cíle, stát se nejekologičtější zadávací platformou, dosáhneme. Oprávněně můžeme tvrdit, že všichni o zelené logistice - mluví, my ji ale podporujeme.

OTÁZKA: Jak chcete těchto cílů dosáhnout?

Burzy nákladů a volných vozů jako takové se zaměřují na udržitelnost - předcházejí zbytečným přejezdům, optimálně vytěžují kapacity a tím chrání životní prostředí. To nám však ani zdaleka nestačí. TimoCom je jako partner Svazu ochrany přírody NABU zapojen přímo do ekologických projektů. Aktuálně podporujeme tento svaz při renaturalizaci jedné části Rýna. Dále používáme ve firemní centrále v Düsseldorfu výhradně elektřinu z ekologických zdrojů, a to včetně výpočetního střediska.

To jsou však jen ty největší projekty. Chováme se podle hesla "Každým rozhodnutím můžeme něčeho dosáhnout". Proto jsme si posvítili na veškeré struktury v TimoCom a prověřili jsme, kde se můžeme chovat ještě ekologičtěji. A věřte mi, že jsme toho našli dost. Již několik let jsou naše faxové přístroje digitální, nepotřebují tedy papír, a poštu zasíláme klimaticky neutrálně prostřednictvím služby Německé pošty GoGreen. Jsou to všechno maličkosti, které však v souhrnu mají velký význam.

OTÁZKA: Proč se angažujete v této oblasti? Čistě z marketingových důvodů?

Aktivity v otázkách životního prostředí jsou pochopitelně dobré pro image firmy, to nelze popřít. Je však důležité, jestli ekologický management plní pouze marketingové účely, nebo zda je za ním skutečně upřímný zájem. TimoCom by pochopitelně mohl někde vysadit pár stromů a dostat se tak do médií, to by ale nebylo poctivé. Náš management životního prostředí koneckonců pramení z našeho týmu - průměrný věk našich zaměstnanců činí 34 let, je mezi nimi hodně mladých rodičů. A když máte děti, zamýšlíte se přirozeně více nad tím, jak bude vypadat svět v budoucnu a zda to může vlastní zaměstnavatel pozitivně ovlivnit. Proto TimoCom začal být již před lety společně se svými zaměstnanci aktivní v otázkách ochrany životního prostředí; nejdříve po troškách, s věcmi, o kterých by žádné noviny nikdy nepsaly. Projekty se pak postupně rozrůstaly, jako třeba nyní naše dlouhodobá spolupráce se svazem NABU. TimoCom se tak v ochraně životního prostředí angažuje ze skutečného přesvědčení a nikoliv proto, že to je právě "in".

OTÁZKA: Co mají Vaši zákazníci z ekologického managementu TimoCom?

Ochrana životního prostředí se v odvětví přepravy a logistiky stává konkurenčním faktorem. Zadavatelé jsou ve stále větší míře ochotni platit za ekologickou přepravu více, resp. v případě stejných nákladů vsadit na "zelenějšího" dopravce. Zákazníci TimoCom prezentují svou ekologickou zodpovědnost již tím, že využívají naši burzu nákladů, neboť my pomáháme dodavatelům zamezit zbytečným přejezdům a tím zbytečnému znečišťování životního prostředí. A to jim nyní můžeme i oficiálně potvrdit, protože od nynějška je k dispozici ekologická značka TimoCom "Green we can". Tuto značku si pak zákazníci mohou vložit na své internetové stránky nebo ji umístit na firemní dopisy. Naši zákazníci tak mohou ukázat svým zadavatelům, že jsou spolehlivými partnery nejen v logistice, nýbrž také v otázkách životního prostředí.


Marcel Frings
vedoucí zástupce firmy


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist