Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Oprava D1 s pomocí RoLa

21.11.2011  |  55× přečteno      vytisknout článek

Oprava D1 s pomocí RoLa

S blížící se generální rekonstrukcí naší nejvytíženější dálnice D1 se množí úvahy, jak odvrátit či zmírnit dopravní komplikace, které nutně tuto akci budou provázet. Jednou z úvah je i využití kombinované dopravy, tzn. převoz celých kamionů nebo  pouze jejich návěsů po železnici.

Česmad Bohemia jakožto spoluvlastník tuzemského operátora kombinované dopravy Bohemiakombi má s oběma způsoby tohoto typu dopravy bohaté zkušenosti. Nasazení vlakových souprav paralelně s rekonstruovanou dálnicí D1 je teoreticky možné, přináší však řadu těžko řešitelných úskalí. Především v naší republice nejsou v současné  době vlakové soupravy na převoz kamionů nebo jejich návěsů k dispozici. Odhlédneme-li od finanční náročnosti na jejich pořízení, jejich dodací lhůta by i při okamžitém objednání byla nejdříve v polovině roku 2013. Přestože profil trati by průjezd vlaků kombinované dopravy umožňoval, je zde slabé místo v nedostatečné kapacitě překladišť umožňujících naložení kamionů na vlak, a to na obou stranách.

I kdyby se hypoteticky během následujících let podařilo všechny nastíněné problémy vyřešit a Česká republika by masivně do tohoto projektu zainvestovala, je třeba si uvědomit, že i nasazení 5 vlakový souprav by denně znamenalo převoz 100 - 200 kamionů. Při současné intenzitě dopravy, která podle loňského měření ŘSD představuje například na Vysočině 10 000 těžkých nákladních vozidel denně a v Praze na Spořilově dokonce téměř dvakrát tolik, by kombinovaná doprava odvedla z D1 pouhé 1 - 2 procenta kamionů.

Přestože projekt nasazení kombinované dopravy na pomoc při rekonstrukci D1 má naši podporu, musíme veřejnost i politiky předem upozornit, že v žádném případě dopravní problémy při plánované rekonstrukci nevyřeší. Jedinou cestou je promyšlená organizace uzavírek, kdy osobní vozidla využijí objízdných tras a proud velkých vozidel zůstane na dálnici, aby nedevastoval a neblokoval objízdné komunikace.
 

Zdroj: www.eulog.cz



Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist