Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Odstranění FAP filtrů u vozidel nadále běžná praxe v Čechách!

29.02.2012  |  276× přečteno      vytisknout článek

Filtr pevných částic (FAP) je nedílnou součástí moderního vozidla a jeho smyslem je, aby byly zachyceny saze, jež díky současným technologiím vstřikování jsou submikroskopické a usazují se nám všem hluboko v plicích. Přesto spousta servisů se zabývá "vyboucháváním" těchto filtrů a zprovozněním vozidla bez něj. Tito "servismani" sice pomáhájí možná výkonu motoru a peněžence zákazníka, ale zcela sobecky nás všechny ohrožují na zdraví. Je to normální? Proč existují různé STK, zákony apod.? Dále uvádíme jednu takovou inzerci a zdůvodnění proč si takovým způsobem vylepšit vozidlo.

Máte problémy s filtrem pevných částic? Stále se vám zanáší nebo vám dochází aditiva? Automobil se často uvádí do náhradního režimu? Píše vám diagnostika chybu snímače diferenciálního tlaku ve výfuku nebo chybějící víčko nádrže? Na přístrojové desce se vám zobrazují hlášky typu Anti-pollution system fault nebo Emise - do dílny? Máme definitivní řešení!

Filtr pevných částic CO JE FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC

Filtr pevných částit (anglicky DPF - diesel particulate filter, resp. francouzsky FAP - filtre a particules) je zařízení, které má za úkol zachytit ve výfuku pevné částice splodin a zvýšit tak emisní čistotu dieselových vozidel. Jako první začala tyto filtry montovat do svých vozidel automobilka Peugeot/Citroen, postupem času se pak přidali i další automobilky, včetně u nás nejrozšířenější Škodovky, kdy byly tyto filtry nejprve jako příplatková výbava, později se stali povinnou součástí.

JAK FILTR FUNGUJE

Filtr je jakési síto, které do sebe zachycuje nečistoty putující po spálení ve válcích výfukem, tak aby se nedostali ven. Ve chvíli, kdy řídící jednotka pomocí tlakových čidel vyhodnotí, že je filtr již příliš zanesen, aktivuje proces regenerace filtru, kdy se zvýší teplota výfukových plynů a obsah filtru při velmi vysoké teplotě projde dalším spalovacím procesem. Tento systém výrazným způsobem pomohl docílit snížení emisí a vyhovět stále přísnějším normám Evropské unie.

NEGATIVNÍ VLIV FILTRU

Jedinou pozitivní vlastností filtru je právě zlepšování emisních norem. Naopak však přichází řada negativ. Předně, filtr je další překážkou ve výfuku, která brání spalinám volně odcházet výfukem pryč. Tím se samozřejmě snižuje výkon vozu. Postupem času se navíc filtr zanáší více a více. Podle typu vozidla tak dříve nebo později přijde doba, kdy bude nutné filtr celý vyměnit, což bývá investice přibližně v hodnotě 10 - 30 tisíc korun.

NABÍZÍME DEFINITIVNÍ ŘEŠENÍ

Protože víme, že filtry pevných částic znamenají často velké problémy pro majitele vozu, nabízíme jejich definitivní odstranění z vozidla. Tato úprava spočívá ve dvou krocích. Prvním je fyzické odstranění filtru z vozidla, odmontování a zajištění všech od této chvíle nedůležitých komponentů. Poté následuje softwarová úprava, která spočívá v deaktivaci řídícího procesu autodiagnostiky zanesení filtru v řídící jednotce, vyrušení kontroly přítomnosti aditiv a deaktivaci pravidelné regenerace.

CO ZÍSKÁTE

Díky našemu řešení můžete zapomenout na všechny problémy s filtrem pevných částic. Nutnost doplňování aditiv i nutnost výměny filtru po ujetí 80-160 tisíc km, jak nařizuje výrobce vozidla, je od nynějška minulostí. Získáte navíc prostor pro výrazně vyšší výkon vozidla, vyšší kroutící moment, který je možné nastavit díky prostupnějšímu výfukovému potrubí. Díky celkově lepšímu chování vozu ve spodním rozsahu otáček se otevírá prostor pro příznivější spotřebu.

U JAKÝCH VOZIDEL JE MOŽNÉ ODSTRANĚNÍ FILTRU PROVÉST

Odstranění filtru je možné provést u většiny dieselových vozidel vybavených filtrem pevných částic a řídící jednotkou Bosch EDC15, EDC16, EDC17, Siemens SID, Siemens PPD a Magneti Marelli MJD. To jsou zejména vozidla Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Seat, Škoda a VW. Na konkrétní typ vozidla se informujte.


Více informací na: http://www.chiptuning.cz/clanek-odstraneni-filtru-pevnych-castic.php#ixzz1mhrdhGnJ

A CO ZDRAVÍ VŠECH???

ZDROJ:http://www.chiptuning.cz/


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist