Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Rozvoj železniční a vodní dopravy ve Vietnamu

25.04.2012  |  98× přečteno      vytisknout článek

Rozvoj železniční a vodní dopravy ve Vietnamu

Železniční síť je dlouhá cca2600 km a tvoří ji 7 jednokolejných tratí. Nejdelší a nejdůležitější je spojnice Hanoj - Ho Či Minovo Město v délce1730 km. Vietnamské železnice využívají celkem 1790 železničních mostů, 24 kombinovaných mostů (pro železniční i silniční dopravu) 39 tunelů a 278 železničních stanic. Kolem 70 % z celkového množství železničních mostů je ve špatném stavu, který ohrožuje bezpečnost železniční přepravy zejména během záplav. Většina z celkového vozového parku cca 400 lokomotiv a 4700 vagónů je stará a opotřebovaná. Vagóny jsou již ve Vietnamu běžně vyráběny.

Vietnamské železnice plánují v příštích letech především další zlepšení bezpečnosti tratí, modernizaci signalizace a zabezpečení silničních přejezdů. Na jihu budou postaveny nové trati o délce123 km(Di An-Loc Ninh) a92 km(Bien Hoa-Vung Tau) za110 mil. USD. VŽ plánují propojení své železniční sítě na Transasijskou magistrálu, která bude spojovat Čínu, Vietnam, Laos, Kambodžu, Thajsko, Singapur a Barmu. Vietnamský úsek bude dlouhý2100 km.

V roce 2011 byla zahájena výstavba městské kolejové dopravy v Hanoji. Kolejový systém má být veden nad městem, jeho délka má být25 km a má mít tři hlavní terminály ve čtvrtích Ngoc Hoi, Gia Lam a Yen Vien. Výška systému se má pohybovat mezi 8 až15 metry a bude obsahovat protihlukové zábrany, neboť kolejové soupravy se mají pohybovat rychlostí 60 -80 km/h. Několik 15 až 21 podlažních budov má obsluhovat celkových devět terminálů systému. V těchto budovách se budou nacházet multifunkční kancelářské a komerční prostory a obchodní centra. Plánovaná kapacitní přeprava systému je 30 000 cestujících/hod. Celkové náklady na vybudování systému jsou odhadovány na 19 mld. VND (cca 1 mld. USD).

Velké příležitosti nabízí také projekt výstavby metra v Ho Či Minově Městě, který spravuje samostatně administrativa města (konkrétně HCMC Urban Railway Management Unit). Projekt zahrnuje výstavbu sedmi podzemních linek s celkovou délkou107 km do roku 2020. Celkový rozpočet projektu je odhadován na 6 mld. USD. Výstavba jednotlivých linek bude financována separátně především prostřednictvím úvěrů poskytnutých v rámci oficiální rozvojové pomoci. První linku (Ben Thanh-Suoi Tien) v celkové hodnotě 2,2 mld. USD financuje Japonsko a práce na výstavbě železničního depa pro tuto linku byly zahájeny již v roce 2009. Linka č. 2 (Ben Thanh-Tham Luong) v hodnotě 1,25 mld. USD bude vybudována ve spolupráci s Německem. Její výstavba bude financována úvěrem německé KfW Bank, Evropské investiční banky a Asijské rozvojové banky. Linka č. 5 (Saigon-Can Giuoc) v délce15 km a linky č. 6 (Ba Queo-Phu Lam) v délce6 km bude financována z prostředků španělské rozvojové pomoci. Španělsko již uvolnilo3 mil. EUR na vypracování studií proveditelnosti pro tyto dvě linky. O linku č. 4 projevilo zájem Rusko, Čína a v minulém roce také Česká republika.

Vietnam disponuje poměrně rozsáhlou říční sítí, která je využitelná zejména pro levnou nákladní dopravu. Na severu se jedná o Rudou řeku (cca2 500 km), na níž je v současné době v provozu 5 přístavů. V jižní části země je nejvýznamnější systém řeky Mekongu (30 přístavů), který je poměrně intenzivně využíván. Většina vodních cest je však neudržovaná a zvláště v období sucha je jejich splavnost velmi problematická.

Ve Vietnamu existuje 8 mořských přístavů, z nichž pouze 3 mají mezinárodní význam. V jižní části země se jedná o Saigon Port (Ho Či Minovo Město), střední Vietnam využívá přístav v Danangu a severní části slouží přístav v Haiphongu. Cílem vlády je rozšíření všech stávajících přístavů a vybudování nového cca 80 km od Haiphongu v zátoce Cai Lan.

ZDROJ: www.businessinfo.cz, kráceno


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist