Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologické škody cisteren mohou být dlouhodobé i hodně drahé

07.06.2012  |  53× přečteno      vytisknout článek

Ekologické škody cisteren mohou být dlouhodobé i hodně drahé

Náraz vozidla do pevné překážky nebo srážka dvou vozidel - to jsou nejběžnější příčiny dopravních nehod. A i když nejsou z těch, při nichž vyhasínají lidské životy, zůstává po nich často jiná památka - olejová skvrna nebo proražená nádrž s vyteklými pohonnými hmotami.

V tu chvíli přichází na řadu zásah hasičů, nebo dokonce specializovaných firem na sanační práce po ekologických škodách. "Takových dopravních nehod, jejichž dozvukem je zásah těchto odborníků, není sice mnoho, v minulém roce jsme jich likvidovali 104. Ale jsou to škody velmi nákladné a z pohledu likvidace také zdlouhavé. Průměrná škoda dosahuje zhruba 70 tisíc korun, ale výjimkou nejsou ani mnohamilionové události," upozorňuje Václav Pořt z likvidace pojistných událostí motorových vozidel Allianz pojišťovny.

Jednou z nich je například škoda z roku 2007, při níž havarovaná cisterna zamořila palivem nejen okolní půdu u silnice, ale bohužel kontaminovala i spodní vodu ve studních.

Do současnosti vyplatila Allianz pojišťovna z povinného ručení firmy, která cisternu provozovala, téměř 55 milionů korun jak za sanaci půdy, tak veškeré náklady na vybudování nového zdroje pitné vody, ale i mnohé následné škody. Jednou z nich je například ušlý zisk restaurace, která se nacházela v blízkosti místa nehody a která "strádala" po několik měsíců, kdy byla příjezdová komunikace k ní kvůli sanačním a následným stavebním pracím při budování vodovodu uzavřena.

"Tato škoda se "likviduje" již téměř 5 let a na její výplatu máme ještě připraveny další finanční prostředky. Podobné ekologické škody se mohou vyšplhat do tak vysokých částek, na které nemusí základní limity povinného ručení vůbec stačit. Přitom viníkem takové kalamity se může klidně stát kdokoliv a nemusí mít ani velké nebo silné auto. A pokud by podobnou kalamitu zavinil řidič nepojištěného vozidla, nebo pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek, stala by se ekologická katastrofa katastrofou finanční, samozřejmě pro viníka této nehody," doplňuje Václav Pořt.

Zcela klasické jsou malé ekologické škody, kdy k nehodám dorážejí pouze hasiči, kteří hned po nich zahajují opatření k zamezení vzniku ekologických škod - těchto dozvuků dopravních nehod ročně Allianz eviduje více než 500 a každý rok jich přibývá.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist