Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Historie: Trolejbus Tatra T 400

22.08.2012  |  67× přečteno      vytisknout článek

Historie: Trolejbus Tatra T 400

T 400 byl mohutný třínápravový trolejbus se zadní hnací nápravou. Pro vůz byl využit podvozek tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a s výkyvnými polonápravami, odpruženými poloeliptickými listovými pružinami, z nákladního terénního automobilu Tatra 111, který vyráběla Tatra Kopřivnice. U prototypu čtvrté série byly zadní listové pružiny zdvojeny a doplněny teleskopickými tlumiči. Nosnou součástí podvozku byl i na centrální rouru přírubami uchycený trakční motor, v přední části bylo na rouru namontované dynamo 24 V, které zásobovalo pomocná zařízení. Za poslední nápravou byl umístěn tříválcový kompresor poháněný samostatným elektromotorem. Na rám podvozku byl upevněna karoserie (výrobce Tatra Smíchov) s celokovovou kostrou. Vnitřek vozu byl obložen dřevovláknitými deskami, které byly polepené tapetou. Sedačky pro cestující byl umístěny podélně. V pravé bočnici se nacházely troje skládací dveře (přední dvoukřídlé, ostatní čtyřkřídlé) ovládané eletropneumaticky.

Veškerá elektrická výzbroj (od společnosti ČKD Praha) s kompaudními motory byla uložena na podvozku (samozřejmě kromě sběračů), což zjednodušovalo údržbu. U vozů třetí série byl jako zdroj pohonu použit nový kompaudní sériově zapojený dvojmotor ČKD se vzájemným mechanickým propojením.

Vozy T 400 byly vyráběny ve třech výrobních sériích (ze čtvrté vznikl pouze prototyp), přičemž třetí série se od prvních dvou částečně technicky odlišuje.

Technické parametry

Historický trolejbus Tatra T 400 Dopravního podniku Ostrava
  • Délka: 11,4 m (III. série: 11,38 m)
  • Šířka: 2,5 m
  • Výška: 3,11 m (III. série: 3,14 m)
  • Hmotnost prázdného vozu: 10,5 t (III. série: 11,7 t)
  • Místa celkem: 80
    • k sezení: 26
    • ke stání: 54
  • Výkon motorů: 120 kW (III. série: 2 x 65 kW)
  • Max. rychlost: 50 km/h (III. série: 60 km/h)

Od r. 1948 do r.1953 bylo vyrobeno celkem 195 vozů.

ZDROJ:http://rajmmodel.webnode.cz/


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist