Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Železnice se prosadí

31.10.2012  |  zdroj: Logistika  |  40× přečteno      vytisknout článek

Železnice se prosadí

Zvyšující se ekonomický růst ve východní Evropě v příštím desetiletí a environmentální cíle EU ovlivní evropský logistický trh a zvýší tlak na regionální infrastrukturu. Takové jsou závěry nejnovější zprávy společnosti Colliers International zaměřené na logistický sektor v regionu EMEA, která analyzuje různé způsoby nákladní dopravy a předvídá jejich vývoj v příštím desetiletí. Klíčové závěry zprávy:

1. Rozložení HDP tradičně určuje rozmístění evropského logistického trhu. Očekávané zvýšení ekonomického růstu ve střední a východní Evropě posílí potřebu změn v logistické infrastruktuře. Rozsah růstu logistických trhů v některých oblastech střední a východní Evropy bude dán zejména zlepšením v silniční a železniční infrastruktuře a konkurenčním / legislativním tlakem mezi těmito dvěma způsoby dopravy.

2. Rozvoj kompletní dálniční sítě je prioritou pro všechny země střední a východní Evropy. Většina z hlavních plánovaných silnic, jejich prodloužení, rozšíření a zlepšení se zaměřuje zejména na silniční tahy spojující východní Evropu se západní. Tento rozvoj bude mít zásadní význam při rozšiřování potenciálních distribučních míst logistických operátorů napříč celou střední a východní Evropou.

3. Navzdory silné důvěře v silniční dopravu v průběhu uplynulého století, jakožto nejvíce flexibilní a nákladově efektivní způsob transportu, se přeprava zboží v Evropě bude kvůli nákladové a emisní efektivitě železnice na střední a delší vzdálenosti přesouvat na dráhu. Oživení železniční nákladní dopravy může být považováno za nejlepší způsob, jak splnit navrhovanou přísnou environmentální politiku Evropské unie týkající se dopravních zácp, znečištění a emisí uhlíku; uvedení takové sítě v realitu ale nebude jednoduché.

4. Distribuce po železnici nemůže být omezena pouze na jednu oblast, protože nejlépe funguje na středních a dlouhých vzdálenostech, a proto je nutné do železnice významně investovat, aby byl překonán dlouhodobý pokles. Je tu také nebezpečí, že investice do železnice půjdou na vysokorychlostní osobní přepravu a ne na nákladní dopravu.

Karel Stránský, ředitel Corporate Solutions pro region EMEA Colliers International, v komentáři ke zprávě řekl: "Rozvoj moderní silniční a železniční sítě ve východní Evropě je nezbytný pro to, aby mohl být využit její ekonomický potenciál. Vzhledem k tomu, že mimo hlavní přístavy a distribuční centra v Evropě je infrastruktura pro přesun na jiný druh dopravy nedostatečná, nemůže v současné době železniční přeprava soutěžit se silniční. Zároveň se stále více investuje do ekologických vozidel, což příliš nepřispěje k přesunu na železnici. Nicméně rozsah, v jakém je infrastruktura a legislativa železniční dopravy podporována v celé EU, bude mít klíčový vliv na její rozvoj v dlouhodobém horizontu.".


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist